Revolta magarului din mine

Ieri a fost prima „adunare de parinti” in clasa Ilincai. Nu m-am prezentat, invocand o zi de lucru prea incarcata. S-a prezentat, in schimb, bunica. Si m-am convins ca a fost o decizie buna, deoarece cred ca nu as fi fost in stare sa tin piept aberatiilor catorva demne reprezentante a comitetului parintesc.

In schimb, m-am convins, o data si pentru totdeauna, ca tot sistemul nostru corupt, fie cel de invatamant, medical sau numai- stiu-care, este contsruit si mentinut de cetatenii de rand. In cazul scoliii, de parinti.

Ducand-o pe Ilinca la o gradinita „bengoasa”, am tolerat cumva faptul ca parintii copiilor dadeau intotdeauna dovada de exces de zel in ceea ce tine de stransul banilor pentru chestii absolut inutile, pentru daruri educatoarelor, dadacei si altor cadre didactice. Acum, insa, cred ca nu exista nicio explicatie sanatoasa pentru lipsa bunului simt al unui grup de parinti dintr-o scoala modesta, desi cu traditii frumoase si cu o directoare careia ii port respect.

Or, din ce categorie de nevoi ar putea face parte necesitatea de a cumpara un televizor cu plasma, cu diametru nu mai mic de un metru? Sau, cel putin, un proiector. La tentativa unor parinti „mai teferi” de a mai calma spiritele, mamele din comitet au replicat cu multiubita fraza a parintilor stranii: „Da ce nu faci pentru copil!”

Voi spune eu ce nu faci. Nu cumperi. Nu dai bani la stanga si la dreapta, fiind prosteste convins, ca aceasta ii va fi de folos. Un televizor cu plasma in clasa intai? Unde? Scoatem tabla si afisam televizorul? Pentru ce? Ce poti invata de pe o plasma si nu poti invata fara plasma? Eu nu inteleg. Sunt o inapoiata?

Proiectorul clasei? De ce sa cumpere clasa un proiector, cand pot cumpara trei clase un proiector, punand mana de la mana. Si dupa ce fata mea termina scoala primara, cui ii va ramane proiectorul sau televizorul cu plasma? Nu sunt o zgarcita, dar parca nu imi surade ideea sa las bunurile, care imi apartin partial, in folosinta altcuiva. Mai bine le-as dona unei case de copii.

In fine, mi-am facut cruce si am spus ca nu dau un ban pe plasma. Si nici pe proiector. Fie chiar si cu riscul de a fi iarasi tratata drept o cioara alba si oaie neagra, la un loc.

Intrebarea, insa, ramane deschisa. Cat timp ne vom purta ca niste oameni prosti? Cat timp vom merge dusi, ca niste mielusi abia intarcati, de sforicica parintilor lobotomozati din diversele comitete parintesti care opereza cu lozinci propagandistice de gen „noi ne iubim copiii, iar asta costa”? Asta nu costa. Si daca am inghitit noduri cand mi-am inscris copilul in scoala, scotand din buzunar modesta suma de 3000 de lei (in alte scoli suma e dubla, tripla, cuadrupla), pentru fondul scolii si reparatia clasei, ce arata mai mult a clasa dintr-o scoala din fundul Rusiei, la eventualul apel de a-mi viola portofelul, in numele unor idealuri consumeriste, al unor cetateni „turmentati”, ma voi incapatana ca un magar pe creasta unei stanci, undeva in muntii din Pakistan.

***

Matematica e simpla aici. Cat timp ceilalti parinti vor juca roul celor trei purcelusi speriati de fiorosul lup, nu vom schimba nimic. Stoicism, consecutivitate, principii – singurile arme pe care le poti folosi in lupta impotriva hraparetilor din comitetele parintesti.

foto: google

5 gânduri despre „Revolta magarului din mine

  1. Absolut de acord, nicidecum nu este nevoie sa fie in clasa televizor plasma, de unde au mai scos-o si pe asta modernii parinti din Moldova? Nu este nici un telivizor prin clase in Canada si aici scolile sint tare bine echipate si au bani destui de la stat, sint proiectoare folosite in comun de toate clasele cind au nevoie. Ce rezultate educationale pot sa le capete copiii de la televizor cu plasma in clasa?

  2. „activistii” din comitetele parintesti in asa mod se dau bine pe langa invatatori si nu intotdeauna pentru bine copilului, sunt asa oameni care le face placere sa se puna bine pe langa orice autoritate.

  3. Scoala noastra ce de toate zilele « Alo… BEBE!

Lasă un răspuns

