Dupa-amiaza unor amintiri

O bucatica de lectura pentru o dupa-amiaza de sfarsit de iunie – „Femeia Moldovei” din aprilie, 1986. Pe atunci inca nu implinisem 5 ani si viata era o aventura fara inceput si sfarsit. Chisinaul, din perspectiva mea, era luminos si plin de inghetata. Blocul in care ne-am mutat era nou-nout, mobila era direct din cutie si mirosea a fabrica. Aveam pat cu doua etaje, din cauza caruia ne invidiau toti copiii care se invarteau in jurul familiei. Parintii erau tineri, iar mama – cea mai frumoasa femeie care a trait vreodata. Mancarea noastra preferata erau cartofii prajiti cu salata din rosii si castraveti, care atunci se numeau patlagele si pepeni.

***

Voi cum vedeti copilaria voastra?

5 gânduri despre „Dupa-amiaza unor amintiri

  1. la fel, numai ca fara pat cu 2 etaje :) Cartofii prajiti cu salata de pepeni si patlagele sunt serviti si astazi in sat. Au un gust deosebit, mai gospodaresc acolo. Iar taticul iubea sa dreaga salata cu ulei prajit…

    Multumesc pentru amintiri care mi-au rascolit sufletul!

  2. O, da cartofii prajiti cu pepeni murati… asta era si mancarea mea preferata. Apropo, eu imi aduc aminte de Tarhun, Frigusor si Buratino, dar cel mai mult imi placea Tarhun. Si tartine – paine cu unt cu salam Doctorskaia mmm… Delicios. Si zguceonsca cu rogalic (lapte condensat cu chifla) – cel mai gustos desert posibil. O, cate amintiri… stai ca o sa scriu cate ceva si pe blogul meu. Eu am avut o copilarie foarte frumoasa, parintii intr-adevar mi-au oferit tot ce au avut mai bun si aici nu ma refer la partea materiala.

    • rogalici unsi cu unt si cu ceai negru – asta e chiar mai bun decat un mic dejun frantuzesc :P apropo, in primele luni de sarcina, cand eram in franta, mancam numai paine cu unt si sare si beam ceai negru de la chisinau. taaare vroiam acasa :) a, si inca, compot din visine!!!!

  3. Hm…noi se vede ca am copilarit in timpuri diferite :) Eu tin minte berea „jiguleovskaia”, in loc de Fanta beam Cedevita, trimisa de prietena mamei din Germania de Est. Da cartofii prajiti cu salat a ramas si mancarea mea preferata, desi acum o maninc, cred, o data la 2 ani :)

  4. Cartofi prajiti cu salata din pepeni si patlagele ramane una din preferatele mancari.

    Dacă să răscolesc amintirile din copilarie tin minte fanta cu eticheta veche, berea ARC care o consumau cei mai in varsta si inghetata cu doua bile mari puse in corn de la Pinguin care sta dupa gratii acum pe Renasterii.

Lasă un răspuns

