Notă: Disperare

M-am trezit cu un gust de oua clocite in gura. Dimineata, care, dupa ziua de ieri, nici nu promitea sa fie una fantastica, mi-a fost ciopartita in bucatele de un apel pe care l-am primit ieri seara. Un apel anodin ar zice cineva. Cineva care e obisnuit si care accepta realitatea noastra. Eu, insa, nu mi-am invatat inca lectia.

***

9:45 seara. Suna telefonul. Ilinca, responsabila sa raspunda la toate apelurile, imi intintde receptorul „e doamna invatatoare”…

Raspund, putin mirata de o astfel de intruziune tardiva in lumea mea, in care se coase, se impleteste, se citeste si se incearca sa se evite cele mai inspuportabile realitati moldovenesti.

-Dvs. nu ati fost la sedinta cu parintii. Erati la odihna. Pai iata, maine sa veniti la amiaza sa stam de vorba.

-….

– Si…sa aveti niste bani cu Dvs.

– Cati? – capul a inceput sa mi se invarteasca, incercand sa caute disperat raspunsul la cati bani mi-au ramas in casa si de la cine as putea imprumuta in cazul in care nu fac singura fata.

– Iiii, pentru carti vreo 250 de lei….

Ufff, capul rasufla usurat. 250 de lei am!

– …dar, mai este si taxa pentru fondul scolii, inca 900 de lei si vrem sa reparam niste banci si…mai vedem.

Am inghiti in sec. Stiam, stiam ca la noi e asa. Stiam ca va veni si ziua asta. Dar, o credeam intr-un viitor nedefinit. Indepartat. Pentru care as fi mai pregatita.

– Da, sigur voi veni maine. La 12.30. Pe maine…

Am inchis. Si in gura mi-a aparut acel gust de oua clocite. Si a fost prima data cand am regretat, pana in maduva oaselor, ca m-am intors acasa.

 

2 gânduri despre „Notă: Disperare

    • ca sa vezi, a decurs mai pasnic decat imi imaginam. in total am iesit la aproape 3000 de lei, all inclusive, suma destul de rezonabila cu cele practicate in alte scoli.

Lasă un răspuns

