Time-management II

Acum doua luni, ma intrebam si va intrebam cum faceti fata timpului, provocarilor profesionale, dorintei de a fi si mama, si femeie, si om independent.

Asa cum am promis, revin la tema time management-ului, aducand de aceasta data si cateva recomndari pe care le-am testat pe mine si pe familia mea.

Primul si cel mai important pas pe care l-am facut, a fost sa ies din cursa de sobolani, in care intrasem din proprie dorinta, urmand logica unei vieti confortabile si lipsite de constientizare. M-am concediat, deci. O decizie care nu a fost usoara si nici evidenta la acel moment. Dar, am ales o altfel de viata si sunt absolut constienta de ceea ce am facut.

Dar, faptul ca sunt un om ne-angajat, nu inseamna ca dorm pana la amiaza si nici ca imi petrec zilele intr-un mod foart relaxat ( a se citi – in fata televizorului, calculatorului sau la plimbare prin oras). Schimbarea de viata a adus cu sine necesitatea punerii la punct unei rutine care mi-ar permite sa fiu mai mult decat eram in perioada in care imi rodeam pantalonii de scaunul din birou.

Asadar, scularea a ramas neschimbata – ora 6.

La 7, conform traditiei, iesim cu Ilinca din casa. Marele avantaj din acest an este faptul ca Ilinca merge deja singura la scoala. Eu o conduc doar pana la statie, ma asigur ca a urcat bine in troleibuz si ma intorc acasa.

Pana la ora 8, pregatesc micul dejun si curat un singur loc din bucatarie (ma inspir din metoda The Fly Lady).

Dupa micul dejun, curat un alt doilea loc din bucatarie si ma mut in baie. Dus si alte bucurii cosmetice feminine, dupa care urmeaza cateva minute de curatire a unui singur loc din acest spatiu.

La 9.30 – 10.00 sunt gata sa iau viata in mainile mele fine. Verific e-mailurile, deschid pagina blogului, pentru a modera comentariile, actualizez paginile din Facebook, fac diverse apeluri, cand e cazul, fotografiez sau retusez fotografii, scriu pentru blog si alte editii. Uneori am intalniri in aceasta parte a zilei.

In jurul orei 12 ma dezmortesc putin, facand curatenie in dormitor. strang patul, sterg praful, aranjez hainele in dulap (partea ce o detest). Mananc. Intre 13 si 14 urmeaza a doua transa de activitate intelectuala.

Intre 14 si 14.30, ies din casa. Ori merg la scoala dupa Ilinca, ori ne intalnim cu ea langa casa bunicii. In unele zile, se intampla sa am intalniri de serviciu in aceasta parte a zilei. Atunci de Ilinca are grija bunica.

In casa intram in jurul orei 16-17. Desfacem cumparaturile, ne schimbam, mancam o gustare, planificam seara. Cu putina cearta. Ilinca se apuca de teme. Eu incep sa gatesc cina. Apropo, daca dimineata gatesc totul la aragaz, seara de cele mai multe ori, folosesc multi-cooker-ul, cumparat recent, in urma recomdarilor voastre. Avantajul acestui aparat este faptul ca pui toate ingredientele odata, inchizi si ti-ai luat de-o grija pe parcursul gatitului.

Deci, cat se gateste cina, eu reusesc sa o ajut pe Ilinca, sa impletesc sau sa scriu ceva, in cazul in care am ceva urgent.

La ora 19 mancam. Dupa masa, Ilinca isi face ghiozdanul si-si pregateste hainele pentru a doua zi, toate facute sub acompanierea vocii mele care o zoreste. Altfel, s-ar culca pe o ureche.

Intre 20.00 si 21.00 e program liber. Jocuri, film, discutii. In acest timp, de obicei, impletesc. La 21.30 copilul se culca. Acum incepe programul celor maturi. Care e liber si el.

Ma culc la ora 23, cel tarziu.

Ca sa le reusesc pe toate si ca sa le fac cu placere, mi-am alcauit o lista de instrumente utile:

– lista a ceea ce trebuie de facut, intocmita in ajun;

– meniul pentru 2-3 zile in avans, pentru a fi sigura ca stiu pentru ce intru in magazin si ce gatesc seara;

– impartirea casei pe „zone” de curatit;

– multi-cooker;

– cartea din geanta, pe care o citesc in troleibuz sau maxi-taxi;

– telefonul, care imi pemite sa rezolv diverse chestiuni, fara sa fiu nevoita sa ma deplasez;

– relaxarea, cel mai util instrument. Am invatat sa nu ma mai stresez din cauza banilor, din cauza imposibilitatii sa le reusesc pe toate, din cauza copilului care nu vrea sa faca anumite lucruri si din cauza unor oameni care simt ca e de datoria lor sa ma invete sa traiesc.

Viata a devenit mai calitativa. E adevarat, nu am ajuns inca la momentul in care sa pot sa spun ca sunt pe deplin multumita de performantele mele, dar imi place sa invat sa ajung acolo.

9 gânduri despre „Time-management II

  1. „relaxarea, cel mai util instrument” aceasta imi lipseste total, mereu incordata de problemele zilnice, care in fine poate chiar nici nu sunt probleme. Invati-ma si pe mine te rog cum sa nu ma stresez din cauza tot soiului de probleme :)

  2. Mâine dimineaţa, la 9.30, sper să aflu cum ajung banii în portofelul Dianei. ;) (o întrebare taaare tacticoasă, dar „existenţialistă”)

    • Angela, banii acum ajung de cateva ori mai putini, dar, paradoxul e, ca viata a devenit mai calitativa. Voi scrie si despre asta, posibil chiar maine.

Lasă un răspuns

