Mara Woman

IMG_4992

Elena este o fata deosebita. Despre ea se pot povesti multe. Cum a calatorit, cum a facut voluntariat, cum a gustat din viata unor tari la care tinerii nostri viseaza mai putin – Pakistan si Camerun.

De cateva saptamani Elena a intrat in viata mea fara sa o stie. Ea a aparut exact in clipa cand nu stiam ce sa fac – sa continui lucrul intr-o companie IT (aici avem ceva in comun) sau sa recunosc fata de mine insami ca m-am pierdut nitel si sa revin pe calea mea. Iar exemplul ei mi-a demostrat inca o data ca se poate.

Or, Elena a putut, lasand la o parte cariera intr-un domeniu foarte promitator, pentru a se dedica in intregime unui proiect personal menit sa ajute femeile din satele noastre.

mara_logo_500.1 (copy)

Mara Woman (in cinstea Marei lui Ioan Slavici) este o idee intr-atat de minunata si totodata atat simpla, incat cred cu toata fiinta mea ca Elenei ii va reusi ceea ce si-a propus si anume sa ofere de lucru catorva femei din satele Moldovei, incepand cu satul bunicilor sai, Scoreni. De tot ce are nevoie Elena acum sunt cinci masini de impletit la care vor lucra cinci femei din Scoreni.

Hainele si accesoriile fabricate sub marca Mara Woman vor fi comercializate, in mare parte, peste hotarele Moldovei. Iar fiecare cumparator va cunoaste povestea celei care a „adus pe lume” fiecare piesa moale si confortabila.

Elena are nevoie de 12 mii $. Acesti bani poti fi donati prin platforma online Indiegogo.

O mare parte din cititorii acestui blog sunt moldoveni stabiliti peste hotarele tarii. Stiu ca ei sunt mereu cu sufletul acasa si, desi au plecat, si-ar dori foarte mult sa stie ca aici lucrurile au inceput sa se miste. Ce-ar fi ca fiecare moldovean care va citi aceasta postare, fie din Marea Britanie, din Canada, din Belgia, din Franta, din SUA, din Dubai si Rusia, sa contribuie cu 10-20$? Si la cati vizitatori are blogul intr-o zi, sigur vom putea face din Mara Woman un proiect realizat impreuna cu tot „satul”!

Va multumesc si promit sa va tin la curent cu progresul acestui minunat proeict.

PS: Mai multa informatie despre initiativa Elenei Scutaru si Mara Woman gasiti pe urmatoarele linkuri:

http://www.dreamups.org/blog/developing-dreams-mara-woman/

http://diez.md/2013/09/19/elena-scutaru-cred-ca-pot-sa-schimb-lumea-macar-in-moldova/

http://www.zdg.md/oameni/naivitatea-misca-muntii?fb_action_ids=10201203347700566&fb_action_types=og.recommends&fb_source=aggregation&fb_aggregation_id=288381481237582

foto: Corina Ciripitca

8 gânduri despre „Mara Woman

  1. Curajul ordinar de a vedea semnele – Alo... BEBE!

  2. Janesse Solery,

    Deocamdata ideea este inregistrata ca ong, ceea ce presupune ca profitul este reinvestit in cauza sociala şi fondatorii nu-si pot lua dividente la sfarsit de an.
    Desi eu imi doresc sa fac un SRL, pe umerii carora sa transfer toata productia, iar ONG-ul sa fie cel finantat de SRL pt proiectele sociale in comunitate pe care deja le-am planificat. In plus, profitul ulterior va merge pentru extinderea in alte sate. Cu cat mai mare profitul, cu atat mai mare impactul propus.

    Din pacate nici o institutie de microcreditare nu o sa verse o lacrima cand am sa ii spun ca mi-am lasat jobul si nu am nish un ban doar o idee si sa imi dea ei ceva :(

    Eugen, multumesc!

  3. De ce sa nu apeleze la un credit?
    Odata ce isi propune sa faca comert, proiectul ei este un business. Latura sociala a acestuia e prezenta ca si in oricare altul. Or, sa nu fie donatii, ci participare in capitalul social al SRL-ului sau.

    Should be fair enough!

  4. Of de-ar fi mai multe proiecte de astea. Eu imi pare ca am undeva 100 euro donatii care mi-au venit pe paypall mie si care demult asteapta transferati unui astfel de proiect social. Mersi mult de info!

Lasă un răspuns

