Clasa ca platforma gratuita de promovare

IMG_8573

Copilul meu mi-a spus ca azi la lectia de stiinte au avut oaspeti. Doi dentisti care le-au explicat cum sa-si curate corect dintii si ce nu trebuie sa lipseasca fiecarui om din setul de ingrijire a cavitatii bucale.

Eu zic ca e o informatie utila. Si ca din gura a doi specilisti suna parca mai convingator, decat din cea a mamei si a tatei, mai ales daca ei nu se pot mandri cu o dantura impecabila.

Doar ca…Acest „doar” apare intotdeauna cand ti-e viata mai draga. Acesti specialisti au oferit fiecarui copil cate o pasta de dinti si nu au uitat sa mentioneze ca e una „scumpa”.

Acum ma intreb, cine sunt acesti oameni si cum au ajuns sa predice in clase? Este evident ca sunt agenti de vanzare a unei companii farmaceutice. Este posibil sa aiba si studii de stomatologie. Dar, cum se face ca astfel de publicitate si-a facut loc si in scolile publice? Cine le-a permis sa dea copiilor aceasta pasta de dinti? S-a facut un concurs la nivel de Ministerul Educatiei sau, cel putin, la nivelul Directiei Municipale de Invatamant? Aceasta ora de educatie igienica face parte dintr-un program anume? Acesta companie farmaceutica a fost aleasa in urma unui tender? O sumedenie de intrebari la care as vrea sa am un raspuns.

In plus, cred ca ar fi fost mai mult decat dezirabil, ca astfel de schimbari in programul zilei sa fie anuntate din timp, iar parintii sa fie la curent despre tot felul de „oaspeti” care impart „daruri scumpe” copiilor nostri. Or, imi pare un gest nelalocul lui sa folosesti o lectie drept platforma de promovare.

As vrea sa cunosc si parerea altor parinti.

8 gânduri despre „Clasa ca platforma gratuita de promovare

  1. Si eu imi amintesc niste campanii de marketing, cind au venit o echipa si ne-au povestit despre schimbarile din corpul fetelor, si ne-au daruit cite o cutie de absorbante… nimeni nu imi povestise ce avea sa se intample, si foarte la scurt timp dupa venirea lor, mi-a aparut ciclul… eu inteleg punctul tau de vedere, dar eu le sint recunoscatore si acum doamnelor pentru felull in care ne-au povestit, aratat, explicat, ca sa nu mai apara intrebari si ca sa nu fim pudice din aceasta cauza, o fost una din cele mai bune lectii din viata, si nu doar despre corpul meu. Posibil ca astfel de lectii isi au rostul, si nu se pot face, fara sponsorizare, iar beneficiul unei astfel de explicari si raspuns la intrebari, posibil ca este mai mare decit dauna reclamarii unui brand, pentru ca e mai simplu sa-i explici copilului tau de ce nu folosesti brand-ul asta, decit nici sa nu banuiesti ca are o lacuna de intelegere in ceea ce priveste igiena si corpul sau, si chiar nu o poti banui, pentru ca nu esti in capul lui. Parerea mea.

  2. Da, sunt multe intrebari, adevarat, metoda aleasa este una smechera. Dar. Eu sunt de parerea ca la asa o varsta copiii mai degraba asculta de parinte, totusi. Asa ca parerea ii poate fi usor schimbata. Si atunci pasta de dinti ar putea fi inlocuita cu alta, la dorinta si chiar de mentionat ca nu este atat de scumpa si ca de banii ramasi se poate de cumparat, de ex. o carte.
    P.S.: La multi ani! (daca n-am gresit ceva:) )

  3. cînd eram în clasa I, asta ar însemna acum 13 ani, am avut un fel de curs (nici nu știu cum corect să îi zic) în care îmi amintesc că Blend-a- med a făcut o campanie de promovare a igienei dinților. ei ne dăruise peste de dinți, periuțe și, în urma a 10 zile (în fiecare zi erai bifat dacă te-ai spălat pe dinți sau nu) apoi primeai o diplomă și încă o pastă de dinți. acuma parcă îmi provoacă zâmbet această amintire, dar atunci sigur că era o ”luptă” aprigă cine va respecta igiena dinților și cina va obține acele diplome. Păi, uite ca idee..da, poate era campanie de pur marketing, dar în momentul în care aceasta avea un rezultat bun asupra dezvoltării copiilor, atunci, zic eu, a fost un avantaj bidirecțional… pe aceeași undă de idee, cum s-ar face că librăriile fac campanii de lectură prin diverse localități, cultivând dragostea de carte..și, totodată, propunând spre vânzare cărțile lor..

  4. :) iti inchipui, sa vina maine la scoala si niste agenti imobiliari si sa faca publicitate locuintelor noi, oferind in dar cate un apartament cu o odaie, asa la 30 mp macar :) da…si sa adauge neaparat ca e scump defapt!

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s