Dar tu te-ai inregistrat pentru Green Card?

Olia+Tira+Final+Eurovision+Song+Contest+2010+oGAtGhwPcUVx

Azi dimineata la cercul de la Flacara am dat cu ochii de un bilboard proaspat aparut. De pe el ne zambeste Olia Tira si ne marturiseste ca s-a ingregistrat deja pe un site care se ocupa de green-cardurile americane. Si ne intreaba daca noi am facut-o.

Hm.

Nedumerirea mea este foarte personala si subiectiva. Sincer, mi-a ramas un gust, nu stiu cum straniu in gura, in cap, in toata fiinta mea, dupa ce am dat ochii cu Olia Tira care ne indeamna, de fapt, s-o uschim de aici.

Nu am o problema cu migratia. Asa cum nu am o problema cu oamenii care decid sa plece sau sa revina. Fiecare face cum poate. Cineva pleaca din motive personale, cineva evadeaza, altcineva vrea o schimbare, al patrulea – sincer crede intr-un viitor mai luminos pentru copiii sai undeva mai la vest de vama Leuseni. Ce ma nedumereste pe mine, este ca o vedeta, tanara, frumoasa, cu o familie proaspat intemeiata, iese pe bilboarduri sa ne anunte ca ea se pregateste sa plece si ne provoaca si pe noi s-o facem. Oi fi eu naiva si sentimentala, dar imi imaginez cu greu sa vad la Moscova un astfel de panou cu fizionomia, sa zicem, cantaretei Maxim, care sa-i indemne pe rusi sa emigreze in SUA. Si nici nu-mi imaginez aceasta situatie la Paris, Berlin sau oriunde altundeva.

In fine, am vrut, de fapt, sa pun o intrebare. Cum credeti, e corect, etic ca o vedeta sa apara in publicitatea pentru serviicile de migratie? Si cat de mult ar trebui persoanele publice sa se implice in promovarea spiritului patriotic?

(Ca sa nu apara o confuzie – cred ca fiecare are dreptul sa locuiasca acolo unde ii place, dar inca sunt nesigura daca persoanele publice si vedetele ar fi indicate sa popularizeze stabilirea cu traiul in alte tari. Vreau opinii.)

foto: zimbio.com

22 de gânduri despre „Dar tu te-ai inregistrat pentru Green Card?

  1. Daca cine va si cistiga green cardul nu e neaparat sa immigreze in america intarea libera pe teritoria SUA este deja un avantaj bun in viitor pentru fie care din noi in tara noastra nu are importanta vedeta sau un om din rind …..

  2. Şi eu consider că nu e normal ca „vedetele” de la noi să promoveze exodul. În plus toţi înţelegem că acestea de fapt nu s-au înregistrat pe acel site şi nu au un gând să plece din Moldova – ele aici sunt zveozde, dar acolo ce o să facă? :)

    Aceasta încă odată demonstrează că suntem o ţară a lumii a 3-a şi lucrurile merg în direcţie greşită. :(

  3. Nu cred ca doamna in cauza este model pentru cineva si nici lider de opinie, pur si simplu a intrat in „vartejul” asta al publicitatii, si aici pur si simplu cred ca a lucrat legea inertiei, iar gandirea a ramas putin in urma. Eu sper ca acest articol sa fie anume acel corp, care o va obliga sa-si schimbe starea.

  4. Si de ris si de plins….vom vedea va castiga fata viza sau nu…ne ramine doar sa-i uram succes. Un pas penibil si negindit. Nu cred ca e normal sa fie publicitate care sa promoveze migratia, dar sa mai fie sustinuta si de persoane publice. Chiar e enervant de prostesc mesajul… si mi-i rusine…n-am nimic cu fetita…doar mi-e mila de ea, n-a vrut sa se mai gindeasca un pic :)

  5. Orice site-uri sau servicii de intermediere pt GC sunt ilegale. SUA are site oficial accesibil si gratis pentru toti. Daca la ambasada la acordarea vizei afla ca ai aplicat prin intermediari, iti refuza viza. Mai au si alte metode de a lupta cu „intermediarii” ( ip adress…).

  6. Sunt impotriva actiunilor de felul asta. am avut acelasi sentiment ca si tine cind am citit ce era pe bilboard. Pina la urma pentru ea cred ca e doar o publicitate prin care a avut un cistig suplimentar si nimic mai mult..nu cred ca in State ar avea mai multa „popularitate” decit are pe schioapa asta de pamint.

  7. Olia Tira s-a remarcat doar prin prezența ei la Eurovision. Numele ei a devenit cunoscut doar pentru ca a fost ”crescută” de un producător bun. Cine-i acum Olea? Are fani? este ea un exemplu bun de urmat? cine i-ar asculta sfaturile?! Nimeni. nici măcar fata mea care cântă în gura mare ”Ai plecat tu ieri de-acasă, vinul roșu stă pe masă”. Era grav dacă pe baner ar fi apărut Mihai Volontir, Cătălin Josan, Valentin Boghean, Botgos, Julea sau alte nume valoroase, care au obținut respectul oamenilor, dar Olea…

      • Nu , nu si iarasi nu !!! din moment ce esti o personalitate publica , nu iti poti permite asa ceva !!! omul de rind se va gindi daca ea,ca e vedeta si are de toate,de ce eu, cetatean de rind, care abia leg tei de curmei ca s_o scot in capat cu platitul facturilor,sa ramin in tara asta ? sI desigur RUSINE celor care au sponsorizat publicitatea

  8. Ar fi culmea ca Alexandru Arsinel, Oana Pelea, Sofia Vicoveanca etc. sa faca acelasi lucru.E dezamagitor faptul ca o valoare cultural-nationala sa promoveze migratia. Rau e faptul ca mai rar apar panouri cu ,,Veniti acasa scumpii mamei” decat ,,munca legala in Europa, vize in Canada etc…”

  9. Desigur ca ai perfecta dreptate! Si eu m-as razvrati sa vad un asemene baner… doar ca asta nu ar fi nici prima si nici ultima vedeta care ar face acelas lucru. Bunaoara Nata Albot a emigrat in Canada, i s-a facut publicitate cum a ajuns, ce bagaje a luat, unde sta, cum ii este de bine, si uite asa s-a inceput promovarea tarmurilor indepartate! Desi cazul de care povestesti e mult mai strigator la cer!

  10. Buna intrebare… se cere de fiecare data cind vedetele ne indeamna sa votam pentru cineva, sa facem ceva, si toate astea pentru un interes comercial, care nu coincide cu ceea ce sint, gandesc, fac…

Lasă un răspuns

