I have a dream…

…copilul meu se mearga la scoala, sa intre in clasa, sa se aseze in banca si sa zambeasca. Decontractat, liber. Iar in timpul cela, cat el traieste bucuria revederii cu prietenii si invatatoarea, dupa usa sa nu stea grupuri de parinti care discuta despre bani, care se susoteste si face calcule, care numara banii din buzunarul altora, ii imparte si, eventual, da in obraz parintilor care au alte viziuni.

…sa nu mai fiu tratata ca o cioara alba, sa nu mi se repete de cateva ori pe zi ca din cauza incapatanarii mele copilul meu va avea de suferit.

… sa nu fiu numita retrograda, deoarece nu vreau sa contribui la achizitionarea unui televizor cu plasma pentru clasa a 3-a.

… sa fiu inteleasa, atunci cand cer argumente bazate pe studii ce ar demonstra ca un televizor cu plasma ar ridica nivelul asimilarii materialului la copiii de 8-9 ani si ca folosirea unui televizor cu plasma reprezinta un adevarat know-how pe care noi avem sansa sa-l implementam printre primii.

… sa nu fiu considerata naiva, deoarece cred ca legile au fost facute pentru a fi respectate, iar respectul incepe cu fiecare din noi.

… sa nu trebuisca sa incep fiecare an scolar ca pe o noua lupta. Nu cer nimic neobisnuit. Cer, pur si simplu, sa nu fiu amenintata ca fata mea va fi scoasa de la lectiile la care se va folosi un amarat de televizor cu plasma. Un moft, de fapt. Deoarece, atat timp cat nu exista o directiva a Ministerului Educatiei ce ar fundamenta procurarea acestui aparat, consider ca aceasta achizitie este inutila. Si, apoi, chiar daca aceasta directiva ar exista, ea ar veni odata cu fondurile alocate intru sustinerea acesteia.

… cel mai mult, insa, imi doresc sa nu fiu aratata cu degetul sau sa nu fie invartit degetul la timpla, atunci cand sunt vazuta sau pomenita. Actiunile mele sa nu fie interpretate ca ceva in afara normei, iar copilul meu sa nu fie luat drept copilul unei „nebune”.

Nu sunt nebuna. Si nici imbecila, cum insinueaza unii prin comentarii. Sunt un om normal, care are dreptul sa traiasca normal in tara cetateanul careia este, fara sa-mi fie adus doar un singur si epuizat argument, valabil pentru unii in orice situatie „Ap asa-i in Moldova…Daca nu-ti place, du-te in Europa…”.

PS: Mi-am zis ca nu scriu nimic despre aceasta zi de scoala, ca statusul ignore ar fi, poate cea mai buna optiune in situatia in care simt ca nu mai am resurse sa ma impotrivesc sau sa lupt cu morile cu vant. Dar, pana la urma, am decis ca odata ce am intrat in aceasta hora, nu mai pot iesi din ea. In plus, inca n-a aparut omul care sa-mi ingradeasca dreptul la opinie si la libera exprimare. Chiar si cu pretul ca va trebui sa-mi tin copilul acasa. Or, cum poti sa-i spui copilului ca legile nu trebuie incalcate, ca mai apoi sa le inclaci foarte lejer, de frica de gura lumii?

Disclaimer: In chestiunea procurarii televizorului cu plasma pentru clasa, am intrat in conflict deschis doar cu cativa parinti, care, am inteles, sunt ideologii. Cu invatatoarea, directia scolii sau alti reprezentanti oficiali nu am avut deocamdata nicio discutie si nu pot sa-i invinuiesc de nimic, atat timp cat nu am dovezi.

20 de gânduri despre „I have a dream…

  1. Offf… de asta vreau s-o sterg din tara asta! Doar din cauza asta… nu din cauza saraciei, somajului, foamei, politicienilor… ci doar din cauza acestui sistem de valori tampit, care te afecteaza mai cu seama atunci cand trebuie sa-ti „institutionalizezi” copilul. Mult curaj, Diana!

  2. Eu mi-am expus parerea (asemanatoare cu a autoarei) la o sedinta si nu am fost sustinuta de nimeni dintre parinti, ba chiar mi s-a spus ca sunt „mahalagioaica” . Dar daca taci si inghiti esti bravo :( „Totusi este trist in lume…”

  3. Eu cred ca si profesoara si directoarea tot sint de vina ca permit unor parinti sa se amestece in lucrul lor si sa le spuna cum trebuie sa faca lectiile si de ce au nevoie la lectii, profesoara daca ar fi fost intr-adevar profesionala ar fi stopat parintii cu acest telivizor plasma si mai grav nu ar permite niciunui parinte sa ii spuna ei sa scoata vreun copil din clasa, in tara normala pentru asa cuvinte cum ti s-au spus tie ca va fi scos copilul tau din clasa in timpul folosirii telivizorului putea fi data in judecata si scoala si profesoara si parintii care au spus asa ceva. Nimeni, absolut nimeni nu are dreptul sa ii spuna profesoarei cum sa isi faca meseria decit daca ea nu respecta legea ori programul stabilit de minister. Parintii se pot implica daca tare doresc ca voluntari in scoala, ca voluntari in timpul excursiilor scolare, cine vrea poftim sa doneze bani in contul scolii… Sint niste timpiti asa parinti care cred ca totul se cumpara si se vinde si ca sufletul unui copil poate fi traumat la dorinta lor. Dar si scoala, profesoara poarte o mare vina ca permit acestor parinti asa ceva. Profesoara doar nu e platita sa vina la lucru si sa le puna copiilor de clasa 3 telivizor??? Nu se uita de ajuns copiii la telivizor acasa, nu e deja o problema mare dependeta copiiilor de telivizor si alte tehnologii? Dupa cum am mai spus eu asi vedea folos doar intr-un proiector care sa fie folosit de mai multe clase in comun cind e nevoie.
    Imi pare tare rau si iti doresc puteri in continuare, daca profesoara si directoarea nu te asigura ca nici un fel de consecinte negative nu vor fi pentru copilul tau, eu chiar asi merge si la mass media si cu plingeri la minister despre situatia data ori asi muta copilul in alta scoala mai normala (daca mai sint asa in Chisinau).

  4. De ce sa nu faci public numele directoarei/invatatoarei, iar noi toti sa ‘raspindim’ subiectul. Poate ajunge si pe la ministerul invatamintului treaba asta?

    • Eugen, cum am mentionat in disclaimer, atat timp cat nu am avut cu nicio discutie cu reprezentantii oficiali a scolii, nu pot sa-i invinuiesc de nimic. Conflictul a fost doar cu parintii.

  5. De firea mea sunt curajoasa si ma lupt cand vad ca se face vreo nedreptate asupra cuiva. In cateva saptamani urmeaza sa-mi dau copilul la gradinita. Gradinita unde este „taxa de intrare” si, intuiesc, multe altele de care inca n-am auzit. Ma pregatesc moral de lupta, imi aduc o multime de argumente de ce trebuie sa „nu dau” in loc „sa dau”. Cel mai grav e ca nu am sustinere nici macar din partea sotului meu, care (e de inteles) isi face griji, pentru ca aceste „incapatanari” ale mele il pot afecta direct pe copilul nostru.
    Ce ar fi daca toti parintii ar strange bani (cred, cu mult mai putin decat pentru plasma) pentru a instala cameri video in salile de studii, in grupe… Sau ministerul nu permite asa ceva? Dar plasme permite? Iar daca invatatorii si educatorii sunt atat de buni profesionisti, nu striga, urla, ciupesc si bat copiii, atunci de ce s-ar impotrivi? Eu de opt ani lucrez, cer scuze, cu camera de luat vederi instalata chiar la fundul meu. Si stiti, nu ma afecteaza sau incomodeaza deloc, pentru ca eu fac ceea ce trebuie sa fac la serviciu. Iar pentru asta nu vine nimeni sa-mi dea cadouri de Anul Nou, de 8 martie, sau pur si simplu pentru ca mi-am facut bine lucrul. Iar daca gradinitele si scolile ar cere de la guvern, minister, bani pentru procurarea materialelor didactice, pentru detergenti s.a. cu aceeasi insistenta cu care cer de la parinti, demult ministerul si guvernul le-ar fi dat acesti bani.

  6. Probabil se trateaza de „boala moldovenilor” doar cine iese din tara si vede cum se comporta oamenii in situatii similare. Dupa ce am dus copilul la o „simpla” gradinita, unde in cateva luni am avut atatea cheltuieli pentru:
    Schimbat geamul la baie in grupa de cresa cu doua luni inainte ca toti copiii sa mearga in alta grupa;
    Bani pentru a schimba tapetele in salon si coridor inainte sa plecam in alta grupa (sa lasam curat din urma);
    Bani pentru gardul la terenul de joaca;
    Cadouri pentru zilele de nastere a educatoarelor;
    Cadouri de ziua pedagogului, 8 martie;
    Cadouri pentru educatori, dadaca si sefa gradinitei in ajun de Anul Nou;
    Bani pentru jucarii la bradul gradinitei;
    Bani pentru cadoul de la Mos Craciun;
    si probabil inca cateva de care nu-mi amintesc.

    Cert este faptul ca am cheltuit incet si sigur o groaza de bani (sunt si eu de parerea ca nu dau bani pentru toate fleacurile, insa imi era frica sa nu se rasfranga atitudinea mea si asupra modului in care va fi tratat copilul meu), iar meniul lasa mult de dorit. Or, ce poate fi mai important pentru copiii de 2-3 ani decat in primul rand o alimentatie buna.

    Mare mi-a fost mirarea cand in Italia ne-au rugat sa aducem cateva rechizite, care au ajuns pe parcursul intregului an, iar reprezentantul parintilor a scris o scrisoare lunga in care argumenta de ce ar fi bine ca sa adunam cate 3!!!! Euro (cine doreste!) ca sa poata cumpara unele materiale didactice. De cadouri nu a fost vorba, cred ca nici nu va fi. Iar educatoarele zambesc si copilul se duce la gradinita cu placere.

    Am auzit parerea unor moldovence pedagogi care s-au stabilit cu traiul aici ca cica pe copii nu-i invata nimic la gradinita, ca copiii din Moldova stiu mai multe la aceeasi varsta. Dar cu ce pret?

    • Si cand la noi sta cu bold pe fisa cu informatie in afara de geanta si penar gol sa nu le dam nimic, invatamantul este gratuit. Tare trist … Daca as fi fost in Md mergeam cred ca la aceeasi scoala cu voi, ca sa fim 2 cioare albe (mai ales copiii au aceeasi varsta) si sunt sigura ca de fapt tare multi cred xa tine dar nu au curajul tau. E norocoasa fata ta sa te aiba nu doar ca mama dar si ca exemplul ;)

        • Sa fie asta cea mai mare nenorocire din viata ei. Numai ca imi dau prea bine seama cum o vad altii si cum te vad altii. Copiii de fapt por fi chiar mai rautaciosi ca adultii si le e de ajuns sa isi auda parintii discutand ca mai apoi sa-ti tachineze fata. Pentru mine asta ar fi partea cea mai sensibila din toata istoria. Imi pare tare complicat sa incerci sa educi niste valori pe care nu le prea poate urmari in lumea ‘adevarata’ si teoria fara aplicatie se fixeaza mai greu. Fata de noi ai de depus efort in plus. Curaj!

Lasă un răspuns

