Lecturi pentru vacanta: „Women” de Charles Bukowski

Au mai ramas cateva saptamani de vara, exact cat sa reusiti sa cititi inca vreo doua carti bune.

Pentru inchiderea acestui sezon de „Lecturi pentru vacanta”, vreau sa va propun o carte ce sta la loc de frunte in lista mea de carti pentru o viata. Este vorba de Charles Bukowski (caruia i-am cantat ieri Happy Birthday) si cartea lui „Women”.

images (1)

Din start, vreau sa anunt, pudibunzii, domnisoarele artistice slabe de fire si toti ceilalti care sufera atunci cand vad scris undeva cuvantul „pizda”, sa se abtina de la aceasta lectura.

„Women” a fost, pentru mine, piesa de rezistenta din acest sezon bibliofil. Am citit aceasta carte dintr-o suflare. Am vorbit cu cuvintele lui Bukowski, am citat fraze intregi, l-am savurat, i-am cautat toate celelalte lucrari si le-am inghitit ca o flamanda. Atata sinceritate si sensibilitate nu am simtit demult la vreun autor.

In „Women” Bukowski e atat de intim, atat de dezbracat de forme, ironie, inteligenta prefacuta, incat nu-ti ramane decat sa-l lasi sa vorbeasca, sa-i asculti durerea, tinandu-l de mana.

Si cat de stranii n-ar parea cuvintele mele pentru foarte multa lume, care se arata dezgustata de aceasta carte, pe care ei o gasesc doar perversa, cruda si violenta, eu vreau sa marturisesc ca „Women” de Bukowski este poate cel mai frumos omagiu adus femeilor de catre un scriitor.

Lectura placuta!

5 gânduri despre „Lecturi pentru vacanta: „Women” de Charles Bukowski

  1. “Prin perdea” de Aurora Liiceanu – Alo... BEBE!

Lasă un răspuns

