Critica ratiunii pure

Critica-ma constant si va veni o zi cand eu voi crede ca sunt o proasta. Sau o iresponsabila. O incompetenta. O incapabila.

Uita de „multumesc”. O zi. Doua. O saptamana. Eu voi incepe sa cred ca ceea ce fac este implicit. Eu trebuie sa fac asta. De aceea ca eu iti sunt inferioara.

Da-mi indicatii.

Nu-mi ierta ezitarile.

Da-ma cu nasul in cacatelul facut de mine, fara ca sa-mi dau seama.

Injoseste-ma sistematic prin neglijare.

Pandeste-mi erorile.

Vineaza-mi momentele de lispa de caracter.

Maltrateaza-mi personalitatea care nu se inscrie in nu stiu care tipare imaginate de tine. Sau citite in manualele pentru cum sa devii cel mai bun vanzator din lume.

***

Parintii au uitat sa ne laude. Sa ne spuna multumesc. Sa ne complimenteze.

Cartofii curatiti de noi nu au fost niciodata curatiti asa cum se cuvine. Notele de sfrasit de an niciodata nu au fost suficient de bune. Atat de bune cum sunt ale Ilenutei. Hainele noastre au fost vesnic anapoda. Parul prea lung, in ochi, sau prea scurt, ca la copiii de la internat.

Noi niciodata nu veneam la timp. Iubitii nostri niciodata nu au fost la inaltimea asteptarilor.

Chiar si in ziua in care am ajuns sa castigam de 3 ori mai mult decat ei, noi ne-am facut vinovate ca nu stim cum sa cheltuim acesti bani.

Duminica nu mai stim cum sa scapam de la masa mai repede. Duminica a devenit unica zi in care mai trecem pe acasa. O duminica din trei, daca e sa fim exacte.

Venind seara acasa, nu dupa program, in noi se cuibareste frica. O sa fim pedepsite E ora 9, iar noi nu suntem acasa. In casa noastra, de fapt. In casa in care suntem stapane. In care nimeni nu poate intra daca nu deschidem usa. Dar pentru ce sa deschizi usa, daca parintele nemultumit continua sa traiasca in capul nostru? El e acolo. El ne urmareste pe drum la lucru. El se materializeaza in seful nostru care este vesnic indispus de prestatia noastra. El e in doamna educatoare a copilului nostru, care gaseste de cuviinta sa ne faca observatie. El e in ezitarea noastra de a spune „da” omului iubit, de aceea ca acesta nu corespunde criteriilor. El e in sotul nostru care nu va scapa nicio ocazie sa ne arate unde am gresit…si sa jubileze. El e in aminarea iubirii, de aceea ca la 28 de ani si cu doi copii nu la dragoste trebuie sa te gandesti. El e in uitarea voluntara a viselor noastre. De aceea ca in viata facem cum putem si cum ne permitem. El e in pedeapsa pe care ni-o aplicam pentru ca am cheltuit 30 de lei pentru o calatorie cu taxi-ul. Se putea de ajuns si cu troleibuzul! El e mana tremuranda care nu stie, sa ia sau nu ciocolata de pe raft? Deoarece ciocolata ingrasa. Tu doar nu vrei sa fii o vaca grasa si sa te lase barbatu.

El e vesnic acolo. Cu degetul aratator indreptat spre tine. Gata sa te admonesteze. Gata sa-ti arate unde ti-e locul. Gata sa-ti aminteasca care sunt posibilitatile tale reale. Gata sa te cheme la ordine. Gata sa-ti verifice notele din agenda scolara.

***

Acest post e despre femei, din simplul motiv ca nu stiu cum e la barbati. Pot doar sa intuiesc. Si sa conchid ca la ei e putin altfel. Un baiat este crescut diferit decat este crescuta o fata.

Noi am fost crescute sub puterea lui „tu doar esti fata”, „o fata asa nu face” sau „tu esti fata, trebuie sa faci asta”. Noi trebuie. Si noi facem ceea ce trebuie, de aceea ca suntem fete. Doar ca parintii nostri si ceilalti maturi au neglijat faptul ca a fi fata inseamna nu doar sa te supui unor reguli. A fi fata mai inseamna sa vrei atentie, multa atentie, sa vrei dragoste, sa vrei protectie, mangaieri pe cap si cuvinte frumoase, iesiri la inghetata, haine colorate, pantofi cu fundite, par lung, margele stralucitoare. Si, nu in ultimul rand, sa vrei certitudine.

Certitudinea ca esti cea mai buna. Si asta e ok.

MjAxMy1jNzA5MmE2Nzc5MGU2MTg0

Edit: cu aceasta ocazie m-am dus si mi-a cumparat lenjerie noua.

4 gânduri despre „Critica ratiunii pure

Lasă un răspuns

