Pe spate

Eu eram in spatele tau in dimineata in care ai vrut sa te arunci in vid. Desi vidul nu era decat un bulevard aglomerat si impanzit cu kebabarii. Sa fi vrut sa te dizolvi, ca nu te-ar fi lasat miile de gura-casca, dornici sa nimereasca la stiri. La ce bun sa fi sarit?

Apoi mi-a trecut prin cap ca ai vrut sa ma incerci. Sa vezi daca voi veni si voi pune umarul. Sau, mai degraba, pieptul pe care ai fi putut ateriza. De aceea ca oamenii cand vor sa sara isi fac vant inainte, nu se lasa pe spate.

Eu am apreciat. Nu e usor sa te lasi. Si daca omul nu vine? Nici cu umarul, nici cu pieptul, nici macar cu cotul in care sa il doara? Cel putin, ar fi un cot acolo care ti-ar da de inteles ca il doare.

Eu as fi putut sa raman in camera vecina, cu picioarele sub mine, in fotoliul deselat, sorbind din paharul cu vin, incercand sa pescuiesc cele doua bobite de zmeura care pluteau la fund si sa ma gandesc la o noua rima.

E greu sa scrii in rima. E greu sa gasesti rima portivita. Sa fie armonioasa, matura, stiutoare. Nu rima de domnisorica. Dar am zis ca ar fi bine sa-mi ridic trupul invaluit in matasuri si sa las iubirea sa vina la mine. Sa omor pasarica care ciripeste ironizator in capul meu. Ea nu ciripeste in rima. Ea ciripeste cu citate din Bukowski, pe o coloana sonora de Philip Glass si e abonata la The New-Yorker.

Eu am omorat pasarica. In drumul meu spre tine. Exact cat mi-a luat sa ajung din camera numarul trei in camera numarul unu. Exact cat sa-mi ajunga sa te vad pregatindu-te sa sari. Sau sa vrei sa sari. Sau sa vrei sa ma incerci. In orice caz, am reusit.

Si eu stateam in spatele tau, cu pasarica moarta pe umarul stang si ma gandeam ca nu ar fi idee rea sa ma gasesti si tu intr-o dimineata de duminica pe marginea geamului, bandu-mi cafeaua si vrand, sperand, crezand, tanjind ca in spatele meu s-a gasi cineva.

Cineva, adica tu.

Cand mana ta a alunecat de pe suvita mea de par pe spate, ca mai apoi sa coboare pe coapsa dreapta, am inteles ca trebuie de mers la culcare.

Ziua a 3097 a luat sfarsit.

Lasă un răspuns

