Mama lor

Prima data am intalnit-o in clasa a 9, in ajunul lucrarii anualo-ministeriale la biologie. A venit sa investigheze cine sunt eu si daca il voi lasa sa invete pentru lucrare. Nu i-am placut. Era si normal. Purtam un sarafan extren de scurt, bocanci inalti si in loc de par aveam o tufa creata. In plus, vorbeam cam indraznet pentru gustul ei. M-a masurat din cap pana-n picioare, fara sa gaseasca de cuviinta sa se salute sau sa-si faca cunostinta cu fata care „are ceva” cu I. al ei.

Ajungand acasa, cu imaginea mea in cap, nelistitoare oarecum, ea suna pe cateva mame-amice din clasa pentru a-si continua cercetarile. Dupa felul in care aratam, era clar ca sunt o descreierata si il voi invata doar de rau.

La lucrarea anualo-ministeriala de la biologie noi doi am luat cele mai mari note.

A doua oara am intalnit-o in anul IV de facultate. Noi doi ieseam de vreo doua saptamani. Locuiam pe aceeasi strada si daca ne apuca la miezul notpii dorul, ieseam din casa unul in intampinarea altuia, ne intalneam la vechea alimentara si mergeam la el la ceai. El locuia singur.

Pe ea am cunoscut-o intr-o dimineata devreme de ianuarie. Nepermis de devreme pentru cineva care locuieste in afara orasului.

El reusise doar sa arunce papucii mei intr-un ungher indepartat al holului si sa inchida usa camerei, crezand ca o usa inchisa va fi un simbol destul de putrenic pentru un om care da buzna in casa unui tanar. Fie acesta chiar feciorul. Aceasta idee, insa, a fost departe de ea.

Inalta, blonda, de o frumusete stricta si destoinica pentru cei 50 de ani ai sai, dansa a deschis monumental usa spre dormitorul progeniturii sale de 21 de ani, a intrat in camera cu un pas ferm de MAMA si mi-a explicat ce crede despre viata si despre locul femeii baiatului ei in aceasta viata.

I-am urat o zi buna. Apoi am zambit. Va veni o zi cand templul acestei mame se va ruina. O stiam si la 20 de ani.

Pe ea am cunoscut-o in ziua in care o colega mi-a soptit, ghiontindu-ma in timp ce se faceau prezentarile : „Iat-o”. Era viitoarea ei soacra care la un pranz de familie a pus punctele pe i: „Eu sper ca voi intelegeti ca noi ne asteptam ca voi sa nu aveti relatii pana inelele vor fi puse pe degete”. Fata a inghitit in sec. Bucata de carne s-a blocat in esofagul socat. La cei 26 de ani ai lor, ea avea alte asteptari.

Pe ea am cunoscut-o la mare. Intinsa la limita nisipului, grasa, cu carnea flasca si parul rar, imbracata int-un costum de baie separat, care ii scoatea la vedere burta de femeie trecuta prin viata fara multe asteptari. In dupa-amiaza ceea, cu gust sarat de maree moarta, ea isi puse capul, gingas si intrebator, ca o fetiscana de 16 ani la primul sau amor, pe umarul baiatului de vreo 23 de ani. Baiatului ei. Al treilea protagonist al acestei povesti de familie, barbatul, capul acestui trio, devenit demult duet fara stirea lui, statea la 2 metri si arunca pietricele in valuri.

Pe ea am cunoscut-o la restaurantul hotelului. Blonda, supla, ca o trestie, bronzata la solariu, cu haine mulate si imprimeuri leopard, cu un zambet de cateva mii de euro si gene artificiale, ea dejuna si pranza tantosa cu el. Tanar, fraged, blond si el, baiatul mamei. El venise sa-si petreaca vacanta cu mama, care isi traia in mod vadit a doua tinerete, alegand sa fie insotita de el, carne din carnea ei. Unicul care poate fi tot atat de frumos ca si dansa.

Unele mame de baieti. O enigma pentru mine. O durere de cap pentru multe femei tinere. Si o viata de familie complicata pentru altele. Faceti ceva.

13 gânduri despre „Mama lor

  1. Este trista pentru parinte insa este foarte reala urmatoarea fraza ” Nu nastem oameni pentru noi, ci pentru univers, ei apartin doar lor insasi si nicidecum nu detinem nici un drept asupra lor, doar ne este permis sa-i IUBIM, sa-i INGRIJM si sa-i INDRUMAM.
    Sunt mamica la doi baieti, pentru mine ei sunt cei mai buni si de cind au aparut ei in viata mea, mi-am zis ca daca imi vreau copii sa devina barbati fericiti si impliniti trebuie sa-i dezleg de la aripele mele, ca sa zboare cu fermitate spre alte aripi, mai tinere si mai frumoase.
    Cu siguranta este greu, dar este indispensabil.

  2. Tema filmului „Pozitia copilului” :) Dupa mine nu mamele sunt vinovate, ci tatii baietilor. Atunci cand femeia e neglijata de sot si e nefericita in relatia cu el, isi gaseste refugiul in atentia din partea fiului. Egoist, dar pentru psihologia mamei de baieti ceva obisnuit, caci ea l-a crescut si l-a educat, deci are drepturi. Iar fetele care au o relatie cu astfel de baieti trebuie sa fie un pic mai smechere si totul va fi bine :))))))

  3. Dialog intre mama mea si una..”ei ca eu is mama de baiat ..cchhh” si replica mamei(mama de fata) – „ei si mare treaba, ca ai fi mai mintiosa decat mine!”
    Mama a facut ceva, cum zici tu Diana..a dat replica…Mamele de baieti tre’ sa primeasca replica daca tare vor sa faca teatru..eu nu dau replici, am oleaca de noroc.
    Sau cum comunica o prietena cu soacra: Multumesc, va inteleg, nu ma invatati cum sa traiesc la 3…de ani!

  4. Super descris! Am sa iau notite, fiind si eu mama de baiat ;) stii era un banc sau intamplare, vine mama in ospetie la fata si mai apoi povesteste ce noroc are de barbat, o poarta pe palme, o ajuta in toate etc, dupa ce vine de la baiat se vaicara ca cica uite ce fata lenoasa si alimtata si-a gasit ;)

  5. Soacra mea continua sa ma inspire prin intelepciunea si abilitatea de a ramane calma indiferent de situatie. Are o atitudine foarte respectuoasa de familia noastra si stie ca nu are o alta misiune, decat de a ne sustine, si a ne sfatui, cand e cazul, lasandu-ne dreptul de a decide.

    Am foarte mult respect fata de soacra mea, dar… am dat si peste mamashe, ca si cele descrise mai sus. Pacat, ca ele educa nishte muieri, shi nu barbati…

Lasă un răspuns

