Avem di tati

Cine din voi tine la balcon PET-uri, mochete vechi, imbacsite de praf si miasme, borcane cu dulceata de pe timpul primii invieri a lui Isus, borcane goale acoperite cu 10 cm de paienjenis, caldari din plastic, lighene crapate, carpe candva multicolore?

Dar cine din voi tine in dulapuri caiete de pe timpul studentiei, facturi de 10 ani vechime, chitante, ceritificate si alte fituici scrise inca cu litere chirilice?

Cine mai pastreaza in sifonier albituri uzate, ingalbenite sau roase de ani, prosoape chinezesti, pomeni de la inmormanatri si Blajini, necalitative si imposbil de utilizat, haine mancate de molii sau haine nepurtate in ultimii 4 ani sau haine daruite de cineva foarte neinspirat ce nu vor fi purtate in vecii vecilor amin?

Cine din voi tine in dulapiorul din antreu papuci cu pielea crapata de vechime, sau cu talpa roasa, cu curelusa rupta, sandale care nu mai intra pe picioare, cizme teribile, bascheti ridicoli?

Cine din voi are sertare umplute cu suruburi, parti ale diferitor mecaisme, mosorele cu firele scoase si incalcite cu firele altor mosorele, pixuri cu pasta uscata, chei de la usi sau lacati deja inexistente, clame si agrafe ruginite, tuburi de la unguiente expirate, brichete, brelocuri, insigne de pe timpul Olimpiadei de la Moscova?

Cine din voi are o debara in care se hodinesc, prafuite si triste, valize, cutii, pungi din plastic in care sunt tiscite jucarii din plus de pe timpul cand „plus” era un eufemism, papusi cu fetele desenate cu pixul, amputate, chele si chioare, camioane fara roti, puzzle-uri fara piese, cuverturi gaurite de molii, perne, in care din pene a ramas numai o amintire aducatoare de crize de astm bronsic, manuale editate intre 1978 si 1994, din care se copia pentru conspectele de la facultate, maculatoarele pentru toate tezele de an si trei versiuni ale tezei de licenta, vesela stirbita, cratite-rezerva, ceainicul de excursie a familiei, cortul extrem de greu si putin flexibil, pe care parintii l-au cumparat in luna de miere, inainte de a pleca la Primorsk, reviste „Zdorovie” din 1987 sau „Cosmopolitan” din 2002?

Aveti? De ce le tineti?

19 gânduri despre „Avem di tati

  1. Efectul copilarii defcitare, cu multe lipsuri, cind cu greu gaseai ceva. „Lasa ca o sa prinda bine la gospodarie: un capat de sirma, o piulitsa, o capat de atsa”, asha zice taticul meu. Am shi eu multe, care ishi ashteapta rindul, dar periodic fac curatsenie shi hainele bune, dar care nu le port 2 sezoane le fac cadou, sau le vind la un prets simbolic. La mine spatsiul se elibereaza, iar cineva se bucura de lucruri noi. Am doar citeva din hainutsele copiilor, care sunt mai speciale pentru mine, shi le pastrez, in rest ma stradui sa eliberez spatsiul, pentru aer, pentru noi impresii. E foarte util sa faci ordine shi sa scapi de lucru inutile, parca se face ordine shi in cap :)

  2. Soacra mea e tipul de persoana care stringe tot si nu arunca nimic, farfurii de inainte de nunta, sticlute de parfum goale, ce au mai bne de zece ani, ochelari uzati, carti din ’60, haine de 10-20 ani, albituri la fel de vechi. Apartamentul e cu 2 camere si e plin dulapurile sunt pline, noi nu prea avem unde ne tine lucrurile, eu zic ca e grav, daca ar fi dupa mine as face o curatinie ideala in doi timpi si trei miscari, atuci am putea respira aer curat in casa. Off, e de risul plinsului. Nu e bine sa pastram toate porcariile.

  3. Ele sunt un fel de martori ai vietii noastre, niste dovezi ca noi „been there, done that”. Probabil pastrandu-le in anturajul nostru incercam sa ne amagim ca ele inca pot fi actuale, ca, de fapt, n-a trecut asa mult timp si ca noi nu imbatranim. Lucrurile nu fac riduri si nici burta cu anii, iar noi le vedem cu aceiasi ochi de copil. :)

    • Riduri si burta nu fac, cu sigurata, ele insa au felul lor de a imbatrani: se ingalbenesc, crapa, miros greoi, se imbiba de praf.

  4. Eu adun, adun citeva luni, apoi repede ajung la gunoi sau decharge! Dar foarte bine ai descris…taticul meu e o fire ce tine tot, util si neutil….gasit sau cumparat….offfff! E ca Un tistar, cara tot in cuib.

  5. Espoir pe 19 iunie 2013 la 6:17 pm
    Comentariul tău e în așteptare.
    Ai dreptate Diana, praful e alergic si multe altele sunt toxice..apropo te-am pregătit ceva cărți de a lui Hamingway si nu stiu cum as putea sa ti le transmit .. Sau cand merg eu in MD in august ..daca cunosti o alta modalitate ma scrii..;)

    Răspunde

  6. Ai dreptate Diana, praful e alergic si multe altele sunt toxice..apropo te-am pregătit ceva cărți de a lui Hamingway si nu stiu cum as putea sa ti le transmit .. Sau cand merg eu in MD in august ..daca cunosti o alta modalitate ma scrii..;)

    • Angela, fa un master-class!
      Eu ma inscriu, chiar daca mai arunc si eu, dar simt ca nu suficient (sertarul cu suruburi e inca plin).

  7. eu cred ca asta-i o chestie de personalitate. sunt oameni care nu pot arunca nimic (poate voi avea nevoie de lucrul acesta etc.), si sunt oameni care nu pot trai cu vechituri. eu am o vesnica necesitate de aer, ma simt rau daca in casa este prea multa mobila, daca sunt lucruri pe care nu le folosesc. daca o haina nu-mi vine bine (se mai schimba corpul nostru, vrem nu vrem), chiar si daca ea este in stare perfecta, eu voi scapa de ea. Asta-i tot o extrema, dupa unii…mai in scurt, suntem frumosi pentru ca suntem diferiti :)

    • Ludmila, suntem frumosi prin diferente, insa doamne fereste sa ajungem la compulsive hoarding (nu cunosc termenul in romana http://en.wikipedia.org/wiki/Compulsive_hoarding). Din partea mea, nu pot decat sa te felicit pentru areul pe care il respiri. Apropo, din cauza prafului pe care il aduna aceste lucruri, tendinta spre strangere poate fi daunatoare sanatii in cel mai direct mod.

  8. În fiecare an arunc câte un sac (pentru gunoi) de amintiri care nu mai încap în dulapuri, făcând loc pentru cele noi, care nu vor rezista următoarei curăţenii generale.

    Multe le adun şi le atribui un loc bine planificat, dar mai ştii dacă îmi va trebui cumva… ca mai apoi, în momente de stres maxim să mă liniştesc şi să ating zen-ul prin a le găsi şi a le arunca.

    Se adună inconştient, dar ajută la разгрузкЫ!

Lasă un răspuns

