Agresivitatea a devenit o norma, in timp ce eu dormeam

Oh My Fucking God.

Ce se intampla cu lumea asta? Agresivitatea a devenit o norma, in timp ce eu dormeam si visam zane cu degete din ciocolata?

Ma suna azi Ilinca. Uitandu-ma la ceas, am inteles ca orele au luat sfarsit si e la grupa*.

Imi sopteste ca se simte rau si ca vrea sa vin s-o iau pana la sfarsitul programului. Cat vorbea, am auzit cum cineva tipa ca din gura de om dement, la penultima etapa a isteriei. Era doamna invatatoare. Sangele a inghetat in mine. Fata mea a inceput sa bolmojeasca ceva si era gata sa inchida. I-am poruncit pe un ton de comandante Che Guevara sa lasa telefonul aprins ca sa scult ce se intampla.

Tipetele au urmat. In mine s-a rasturnat o cetate. Cea care era cladita din pietre tari, pe un fundament al increderii pe care i-am acordat-o acestei doamne. Azi o alta iluzie de-a mea, frumoasa si rozovioara, a fost sfasiata de mana Moscovei.

***

Noi am uitat sa fim buni? Ce s-a intamplat? Care Dumnezeu le permite acestor oameni sa trateze astfel niste copii? Daramite niste copii straini, la care nu ei au lucrat, pe care nu ei i-au nascut, deasupra caror nu ei au stat sa tremure si pe care nu ei ii asteapta sa-i vada seara?

Cine, in dracii mei, le da lor dreptul asta?

* Orele de dupa lectii in care copii isi pregatesc temele pentru a doua zi.

14 gânduri despre „Agresivitatea a devenit o norma, in timp ce eu dormeam

  1. DU copilul intr-o alta scoala! La baiatul meu in clasa a venit acum vroi doua luni o fetita noua. Copiii din clasa au venit socati acasa + fata cea noua le+a povestit ca fosta invatatoare ii tragea de suvita aia de par subtire de la ceafa, ii lovea cu rigla peste degete si tipa mereu la ei. Fata cea noua a fost halucinata cand a vayut ca profesoara noastra nu striga, zambeste si le+a pus un desen animat la ore :) Daca vei cauta, se poate. Pentru copil viata e un calvar asa, merita sa-i dai o sansa sa se simta mai bine. Si nu-ti fa iluzii ca profesoara se va schimba dupa ce vei vorbi cu ea – oamenii de genul asta nu se schimba

  2. Nu inteleg de ce permiteti, din aprilie, sa se intimple asa ceva? De ce nu anuntati politia? Procuratura? Sau nu va pasa de propriul copil, de fapt?

    • Liliana, asta nu se intampla din aprilie, de fapt. In aprilie era vorba de alta invatatoare, cu care s-a discutat, inclusiv eu am discutat. Azi nu s-a tipat la copilul meu, ci s-a tipat la alti copii din clasa, eu fiin doar martorul „auditiv” al sitatiei. E destul de clar acum?

    • Problema nu e doar in scoala asta, problema e una generala, care se intampla in mai multe scolo, daca nu in toate, in caz ca sarim peste un invatator sau doi. Ca noi nu stim despre ele, e alta poveste. Eu am aflat despre toate ori intamplator, ori depunand foarte mult efort sau delicatete in dialogurile cu copilul meu. Copiii, insa, de obieci, nu povestesc asa ceva parintilor. Exact cum eu nu povesteam si nu povesteau colegii mei ceea ce se intampla la scoala sua gradinita. Dar s-au inatmplat multe. Noi credeam ca dac cu noi asa se poarta, asta este normal.

  3. yaka nu-ti vine dupa asta sa faci o campanie de educatie emotionala si invatare a controlului de sine printre profesori si invatatori?

  4. valeleu !!! anii trec si nimic nu se schimba in moldovioara !!! cind e vorba de carat flori si cadouri si de strins bani pentru linoleum in clasa si pentru ziua invatatoareai,da,fiti buni,dragi parinti,si dati,ca trebuie de dat,de ajutat scoala,de ajutat invatatoarea,ca are salariu mic! da cind sa se ocupe bine de un copil ,ehehehe,unde_i bunatatea ceea de profesoara??? UFFFFFFFF ce mi_i de ciuda !!!!!! din pacate nu am nici o solutie sa va propun,ai mei copii merg la scoala catolica si invatatoarea nu ridica vocea niciodata,e calma,vorbeste frumos,cumpatat,cadouri nu asteapta si bani de cadou de ziua ei nu stringem,nu exista asa concept. curaj voua!!!!

  5. Este greu de schimbat sistema asta handicapata inhibata in oamenii nostri cu tare mult timp in urma. „Cureaua si urletul” la putere

  6. Eu nu stiu ce sfaturi sa iti dau, nu sint in Moldova si nu a trebuit ca copiii mei sa mearga la scoala acolo, dar simt durerea ta de mama pina in adincul sufletului, sper sa reusesti sa te lamuresti cumva cu profesoara asta dar putin probabil ca ea se va schimba sau sa gaseti vreo alta solutie pentru copil dupa orele scolare daca ele exista.

      • Eu credeam ca la grupa e alta profesoara decit cea din timpul lectiilor de scoala, asa este aici la after school program sint alte profesoare, eu te cred ca tare ai mai obosit sa te lupti si probabil de la anu vor fi deja probabil profesori diferiti la diferite obiecte. Eu tin minte ca am avut profesori foarte buni si am indragit tare mult obiectele lor dar si de aceea care tipau la noi permanent si am urit obiectele lor, in consecinta practic deciziile care le-am luat in privinta carieriei au depins de asta.

Lasă un răspuns

