Centura de siguranta pe care o uitam acasa

Azi dimineata, tot traseul de la scoala pana acasa (eu incep lucrul mai tarziu decat majoritatea angajatilor din acest oras, din aceasta cauza diminetile mele sunt mai libere), am stat in spatele troleibuzului, observand ceea ce se intampla pe strada si in microbuzele si masinile de pe carosabil.  Microbuze arhipline, oameni care pupau, literalmente, parbrizul, oameni care traversau la rosu sau pe portiuni de drum ce nu sunt prevazute unei astfel de ocupatii destul de periculoase intr-un oras in care nimic nu se respecta. Apoi, veneau masinile personale. Cu familii intregi in drum spre servici. Cu pici in drum spre gradinita si scoala.

Cu copii fara centura de siguranta. Cu copii pe bancheta din fata fara centura de siguranta. Cu copii pe bancheta din spate, asezati chiar in mijloc, acolo unde sunt cel mai bine expusi unui eventual zbor prin parbriz. Fara centura de siguranta.  Eu nu stiu ce se intampla in capul acelor parinti care cred ca o plimbare cu masina de acasa pana la scoala este inofensiva. Ca ea vesnic va fi inofensiva. Ca centura de siguranta a fost inventata doar pentru papa-lapte de europeni si americani, iar pe noi… pe noi nimic nu poate sa ne omoare.

***

Acesta este un spot social (din Rusia) foarte dur pentru a alerta parintii nepasatori. Eu privisem un spot din aceasta serie acum cativa ani si pentru mine a fost cea mai buna terapie de soc, un fel de reminder. Imi pare rau ca nu-l pot gasi acum. Era filmat in aceeasi cheie, doar ca imaginea, extrem de pasnica si simpla la inceput, devine un cosmar la sfarsit.

5 gânduri despre „Centura de siguranta pe care o uitam acasa

  1. Dianel, in primul rind….super noua fata a blogului….cit de centuri….off e o tema la care eu ma incalzesc cind vorbesc cu cineva, mai ales cu parinti din aia care nu iau in serios treaba asta, cred ca trebuie puse amenzi, cum si pu gsm la volan, baut si alte detalii. Eu zic, sa ne prindem viitorul cu o curea in masina, e un gest atit de simplu. De retur in Md, luasem taxi, piciul era in maxicosy….dau sa il fixez…aha, iok, eu zic soferului sa imi scoata cureau de sub bancheta, el foarte serios imi zice, ca nus centurile, is taiate, de frica sa nu fie gituit de oasageri…groaznic, am inlemnit……plus conducea ca un dement….pina am ajuns acasa, eu si sotul am transpirat rau….apoi cind luam taxi sunam si intrebat da centuri sint in spate?, o experienta unica. Cit de clip, mai des tre socuri din astea, sa ii trezeasac pe unii. Eu am vazut unul pe youtube, unde amici intro masina, buffff, si citeva spirite incep a se urca la cer…..una se trezeste si respira mai greu, era unica prinsa cu centura…..moral ti-o imaginezi.

  2. Eu am citit o carte ceva timp in urma despre psihologie tarilor sarace si despre cum oamenii gindesc in regiune care mult timp au fost ocupate. Se pare ca nerespectarea unor legi, conduite este din cauza ca prin acest lucru se „incearca” ocolirea sistemului. Daca guvernarea (sub orice forma a ei) nu este pe placul/dorintele tale – si acest lucru se intimpla de 20 de ani aici, incerci in orice fel sa ocolesti sistemul. Sa nu-ti pui centura, sa scuipi, sa furi de la locul de munca, sa vorbesti urit, etc. Este o forma subconstienta de revolutie. Avem o gramada de oameni destepti face fac lucruri stupide (centura e un exemplu), in opinia mea acesta fiind argumentul.
    Este imposibil ca in chisinau sa existe ATITA prostie fara o explicatie

Lasă un răspuns

