Transportul urban si aborigenii de acolo

Eu cred ca in scolile noastre ar trebui de introdus un curs nou: Regulele de comportament in transportul public/privat urban. Aceste lectii ar trebui sa fie obligatorii, la fel cum e Educatia moral-spirituala, si predate din clasa intai pana la absolvire.

Si poate a treia generatie de copii scoliti sa urmeze aceste reguli va putea creste, la randul lor, copii pentru care faptul ca nu te pupi intr-un troleibuz arhiplin va fi tot atat de evident ca si faptul ca nu faci treaba mare pe stadionul de langa casa.

Ce inca nu faci in troleibuz/autobuz/maxi-taxi?

  • Nu te cuprinzi cu iubitul/iubita cand oamenii sunt disperati sa-si gaseasca 10 cm. patrati pentru a-si pastra echilibrul si pentru a putea tine mai bine geanta.
  • Nu-ti bagi pletele spalate sau nespalate in gura vecinilor. In transport parul se strange sau se ascunde sub haina!
  • Nu vorbesti la telefon in gura mare, pe parcursul a patru statii. Eu chiar nu vreau sa stiu ce a facut nana Liuba si nici istoria pantalonilor tai cumparati nereusit nu ma intereseaza.
  • Nu mananci placinte uleioase, ca mai apoi, cu mana unsuroasa sa te tii de bara de care dupa tine se va mai tine cineva.
  • Nu povestesti pe parcursul la toata calatoria cum te-ai imbatat aseara/ce ai vorbit cu partenerul de viata/cum te-a parasit porcul cela/ cum ti-ai tratat hernia si alte istorii foarte interesante doar pentru tine, nu si pentru alti 5 oameni de langa tine care vor sa ajunga cat mai repede si cat mai in liniste la destinatia lor.
  • Nu-ti inghiti fluizii nazali. Invata-te sa porti o batista sau servetele si suflat-ti nasul, pentru Dumnezeu!
  • Nu sezi cu fundul pe scaun, cand langa tine sta o mama cu un copil/o persoana in varsta/o femeie insarcinata/un copil cu un ghiozdan. Ai sa faci hemoroizi de atata sezut, ca doar tot la Facultate mergi unde toata ziua sezi si rozi pantalonii.
  • Lista poate sa continue. Sau puteti voi s-o continuati.

Eu sunt ca o baba carcotasa si nu ma rusinez sa fac observatie atunci cand cineva imi baga parul in gura sau trancaneste cateva statii la rand la telefonul mobil, paralizandu-mi tempanele. Indrazniti si voi :)

PS: si sa nu ne amagim, nu doar tinerii sufera de lipsa de bun-simt. Intr-o zi am schimbat troleibuzul, deoarece nu mai suportam sa aud discutia dintre doua femei in varsta despre cum isi trateaza radiculita.

21 de gânduri despre „Transportul urban si aborigenii de acolo

  1. Un pic cam exagerat. As spune ca la noi in mare parte lumea tace si nu poti sa interzici omului sa discute in transport. E prea de tot. Am mai fost prin alte tari si e mai galagioasa lumea ca la noi. Si ce daca vb babutele despre radiculita… chiar e asa insuportabil? Chiar complici… la urma urmei iti pui cv muzica ;)

  2. Eu tot fac observatie. Dar cand lumea asta, asa de bine educata, sare la discutii aprinse, sau se implica in dezbateri despre ce culoarea au mucii din nas, pai mai bine cedez si nu ma obosesc.

  3. si e bine sa-ti ceri scuze, daca se intimpla sa calci pe cineva sau sa impingi, ca se mai intimpla, dar sa e bine sa arati ca-ti pare rau pentru deranjul cauzat.

    • Good point.
      La noi oamenii, de obicei, se prefac ca nimic n-a fost. Chiar ieri m-a calcat unul si s-a uitat asa mirat ;a mine si s–a intors cu spatele fara sa scoata o vorba.

      • aaa, mi-am amintit si eu zilele astea de calcatul asta fara macar sa-ti ceri scuze…

        si ghiontitul cu coatele cind te indrepti spre iesire se poate de inclus aici…

  4. foarte, chiar FOARTE de acord cu cele spuse de tine!! Si nu doar tinerii se comporta urit in transport, ci si generatia parintilor sai. Cica in uniunea sovietica era „soviste”…
    Cum sa ofere el locul unei femei insarcinate, cand singur abia isi mai tine capul dupa betia de ieri ?!!?!
    As lipi lista de mai sus pe fiecare maxi-taxi, alaturi de „Nu trintiti usa”

    • O, da, soferii esimtiti sunt o categorie aparte.
      Chiar azi dimineata, intrand pe usa din fata, soferul a inchis usa cand copilul meu abia urca, avea sa mi-l sugrume. Nici nu s-a uitat ca cineva urca, nemaivorvind ca m-a lasat afara si mi-a inchis usa in nas.

  5. totu-i corect..

    pot doar sa spun ca chiar iubesc sa ascult conversatii in trolee (cu conditia ca nu se pronunta cuvinte obscene) :D

    cred ca am putea sa imprimam lista si s-o afisam in toate tipurile de transport :D

Lasă un răspuns

