Mission accomplished sau lasa si alti parinti sa-si mai bata capul

Azi in drum spre scoala, Ilinca si-a intalnit colega de clasa M. O fetita ca din cartile cu ispravile lui Guguta. Blonda, cu nasucul in vant, vorbareata, dezghetata si foarte responsabila – copilul schimba cateva forme de transport pana ajunge la scoala. Singurica.

Mergeam si ascultam cum ciripesc cele doua. E curios sa asculti ce vorbesc pustoaicele. Cum chicotesc la glumite stranii. La un moment, tema a ajuns la lectiile de dans.

-… domnul A. nu loveste tare, el da asa, usurel, cu palma…da iaca doamna R. mi-a tras o curea drept peste rinichi…- spune M. cu o gurita pana la urechi.

–  Te-a durut? – o intreb, incercand sa pastrez calmul

– Hiii, mai intrebati!

– I-ai spus mamei?

– I-am spus abia aseara.

– Si mama ce zice? Vine la scoala sa vorbeasca cu doamna profesoara?

– Nu stiu…Mama are un bebelus acasa si nu poate…

Of. Viata mea de mama.

***

Discutia cu doamna profesoara a fost scurta. Dumneaei era la curent cu problema mea. Si parea oarecum revoltata de revolta mea. Copii sunt multi, neascultatori, baietii obraznici se bat, dar pe Ilinca ea a atins-o usurel. Si apoi, peste o saptamana este un concurs important de dans, iar ei, nesuferitii, nu vor sa lucreze. In fine, nu mi-a spus nimic nou. Anume la o astfel de explicatie ma asteptam.

Intre timp, diriginta, ca sa nu scape situatia de sub control, a batut alarma la administratia scolii, a initiat o ancheta independenta si a transmis copiilor un chestionar anonim. Majoritatea copiilor au recunsocut ca au fost loviti la lectia de dans.

***

Nedumerirea mea ramane in vigoare: de ce tac parintii? Chiar niciun parinte sa nu fi fost la curent cu metodele netraditionale de predare a dansului? Sau chiar sunt atat de lenesi sa bata un drum in plus la scoala, ca sa ceara lamuriri de la doamna invatatoare? Sau chiar tin atat de mult la traditia noastra ancestrala de a baga carte in copil cu ajutorul batului?

Samca sa-i stie. Eu, nu stiu cum, am obosit. Azi chiar pot sa spun – treaba lor. Eu misiunea mea de parinte mi-am indeplinit-o la acest capitol. Si sunt sigura, ca Ilinca n-o sa mai vada cureaua la lectia de dans. Doamna invatatoare a inteles foarte bine mesajul meu. Am avut eu grija.

4 gânduri despre „Mission accomplished sau lasa si alti parinti sa-si mai bata capul

Lasă un răspuns

