I am too hipster for your party

il_570xN.386613349_ad4f

nikki

43af86a75c4869a3d12a618a36e28b4e

8cd02b4fdd1db32d9f1809b21b28361e

Eu cred ca am o problema cu hipsterii. Problema e dubla atunci cand vad copii imbracati a la hipster. Ceva imi pare foarte putred cand un copil de vreo 7-8 ani se imbraca in negru din cap pina-n picioare sau in fuste maxi, in care e imposibil, fara pericol pentru sanatate, sa urce pe un gard, pe un balansoar sau sa zboare la vale de pe un topogan. Sau in care, elementar,  se impletucesc picioarele si orice joaca „de-a prinsa” sau „de v-ati ascunselea” nu e decat o utopie.

Nu, sa nu cadem in cealalta extrema rose-bonbon pentru fete si imprimeuri cu masinute pentru baieti. Cu siguranta exista un fel, sa zicem, normal,  de a-i imbraca pe cei mici, fara a-i trage dupa noi in lumea noastra de „Ah-mi-am-gasit-asa-niste-ochelarasi-Ray-Ban-si-o-caciula-din-lana-merino-pe-care-o-voi-purta-chiar-acum-in-luna-iulie-ca-sa-fiu-tare-deosebit/a”.

Dar, mai exista si alta cale. Sa-i lasam in pace pe copii.

Eu am observat ca daca nu ne-am amesteca in treburile lor vestimentare, copiii s-ar imbraca destul de caraghios, in opinia noastra. Mie, insa, imi pare esentiala aceasta dorinta a lor de a arata lumii cum inteleg ei moda si cum vor ei sa fie vazuti de altii. Colorati, neasortati, stralucitori. E o adevarata bucurie pentru mine sa vad un copil total dezinhibat vestimentar. Care si-a ales singur hainele. A portivit culorile. Si-a inchipuit ce cu ce va purta si a iesit asa afara. In fata lumii.

Foarte multi copii vor trece, cu timpul, destul de reusit testul gustului si peste ani se vor invata sa intre in tiparele si rigorile unei societati cu stil. Fetele vor invata ce e o rochie de cocktail si de ce fusta de culoare roz nu merge cu bluza violeta in buline galbene. Sa zicem. Iar baietii… Baietlor deja cum le-a merge.

Eu nu vad nicio necesitate sa bagam in cap copiilor ideile noastre despre moda sau despre ce credem noi ca e frumos sa purtam. Ei se pot descurca si singuri. Pana una alta.

Iar preferintele noastre cromatice, gen the new black is grey, sa ni le asumam doar cat tine coprul nostru.

***

Si pe final, va propun un experiment: lasati copilul sa se imbrace cum vrea timp de o saptamana. Cel mai bine sa alegeti o saptamana de vacanta :)

 

foto: 1. de aici;

2. de aici

3. de aici

4. de aici

9 gânduri despre „I am too hipster for your party

  1. Saliut Diana,

    mie imi place cum scrii si iti citesc articolele cu drag, dar sunt un pic confuza dupa ce am citit articolul despre „cum dezvolta unele mame gustul pentru frumos” si fraza „Cum a lasat-o maica-sa sa iasa asa din casa?” din articol https://alobebe.wordpress.com/2013/03/26/tocuri-cui-imprimeuri-leopard-sau-cum-dezvolta-unele-mame-gustul-pentru-frumos-la-fiicele-lor/
    iar in acest articol cu „sa-i lasam in pace pe copii…. copiii s-ar imbraca destul de caraghios, in opinia noastra. Mie, insa, imi pare esentiala aceasta dorinta a lor de a arata lumii cum inteleg ei moda si cum vor ei sa fie vazuti de altii.”
    Apoi copii trebuie lasati in pace sau nu? Sau articolele sunt pentru copii de virste diferite?
    Pentru ca eu cunosc mame care sunt toate cu „animal print” iar ficele total impotriva la acest asa ceva si viceversa mame stilate cu fete cotofene. In cazul doi, mama stilata – fata animal print, nu ti se pare ca in cazul dat, a ficelor, este „dorinta a lor de a arata lumii cum inteleg ei moda si cum vor ei sa fie vazuti de altii”, pentru ca banuiesc ca multe din ele nici nu se gindesc ca arata ridicol, in mare parte pentru ca nimeni nu le spune asta

    In ce caz si la ce virsta trebuie sa lasam copii in pace si cind si intervenim?
    Mie nu imi place cind parintii imbraca copii in rocker/hipster style, dar eu cred ca totusi parintii ar trebui sa aiba un cuvint in stilul „creativ” al copilului cind acesta exagereaza putin. Ceva de genul „mie nu imi place, si nu as vrea ca tu sa iesi din casa asa, dar daca tu te simti bine…”

    • Dana, salut! Aici vorbean despre copii de varsta prescolara sau de cei de scoala, dar inca in clasele primare, deoarece cei mai mari, cum am spus, singuri isi vor forma gusturile.
      In celalalt articol era vorba de fetele-cochetele din clasele mari, care merg la scoala in animal print si cu tocuri-cui. Simti diferenta?

  2. eu ii dau voie baiatului meu, de acus 3 ani, sa aleaga, dar din 2 sau 3 optiuni :) noi practicam democratia reglementata :) oricum am trecut si trecem prin perioade. am avut o perioada cind vroia sa poarte doar pantalonii galbeni de pijama. alta cind vroia doar un tricou anumit cu leu pe dinsu si desigur ne-am incalta doar cu cizme de cauciuc, pentru ca in ele se poate de fugit prin toate baltoacele :)))

    • Alegerea din cateva optiuni e o metida tare buna mai ales cand trebuie de iesit din casa. Noi tot am practicat0 pe timpul gradinitei. Cu scoala e mai usor, deoarece posibilitatile sunt limitate: alb+albastru.

  3. si eu am un baiat de trei ani, si tot isi alege hainele cum i_i tuna. Cind merge la scoala ma mai lupt cu el si il mai arajez un pic,dar pe acasa umbla cum vrea, principalul sa nu_i fie frig :))) eu am alta problema,baiatul meu nu iubeste hainele noi! poarta numai de_a lui vechi si mici de anu trecut…. ori daca sunt noi, sa fie numaidecit cu flash mcqueen…. asa ca noi suntem departe de moda de la milano

    • Diana sa știi ca si băiatul meu detesta hainele noi mai ales incaltamintea.. Zice ca nu e a lui… Eu am 3 perechi de ghete de la același marca si aceias culoare numai mărime diferite bineinteles.. E probabil o perioada.. :))))

        • Mie tot imi place sa port aceleasi haine, mai ales cand e vorba de tricouri: numai albe sau gri. Si ca sa evit uzarea lor prea evidenta, imi cumpar cateva de acelasi fel.

  4. Eu am un băiat de 3 ani si asa si am făcut l am lăsat sa-si alege el hainele … E mignon se imbraca ca un clown .. Adevarul ça nici mie nu imi plac copiii imbracarti in culori intunecate… Parca e tatuat pe ei tristete..

Lasă un răspuns

