Valocordin

Cand eram internata in spital, o droaie de studenti de la Medicina ne foloseau pe post de cobai. Eu aveam legata de mine o domnisoara simpatica si tare dulce. Intr-o zi am intrebat-o unde, totusi, e situata inima omului. Ea mi-a pus manuta sa mica undeva pe cutia toracica, intr-o poztie diagonala, mai aproape de stanga.

Acolo e inima.

Citisem candva ca inima trebuie pazita. Pazita de oameni. Tinuta la dos. Departe de ploi si geruri. Alintata. Leganata. Hranita cu dulce. Altfel inima se va usca. Bucatica cu bucatica. Si, pare-se, inima nu poate fi recuperata.

Nu stiu. Nu sunt medic.

Eu am facut atacuri de cord peste atacuri. In plina zi, dis-de-dimineata, noaptea tarziu. Eu am negociat cu ea. Am strigat. I-am dat palme. Am pus-o in ungher. Si nu i-am dat bomboane cu lunile. Odata am tinut-o in subsol 2 ani. Doi ani fara inima. Si am supravietuit. Asta m-a costat 7 kg in plus. Bomboanele pe care nu le-am dat inimii le-am bagat in mine. Impreuna cu placintele cu halva.

Intr-o zi ea a iesit. Asa, pe neprins de veste. A gasit o crapatura in scandurile usii.

Sa ai inima inseamna ca poti sa o pierzi. Intr-un eventual atac de cord. Daca nu te-a omorat precedentul, urmatorul cu siguranta o va face.

Un atac micut seara, cand iesi de la serviciu. Altul intr-o amiaza la un colt de strada. Al treilea intr-o noapte intr-un loc prea aglomerat.

Al patrulea poate fi letal. Cat poate duce o inima de om?

***

Poate totusi e mai bine sa o tinem inchisa? In subsol. Sau in pod. Sau in debaraua din apartamenetele construite pe timpul lui Hrusciov.

Eu cunosc cativa oameni care asa au si facut. Au luat-o frumusel, au invelit-o intr-o batistuta, si au ascuns-o cat mai departe de ochii lor. Si au inceput sa faca sport. Sau sa scrie carti intregi despre dragoste si femei pe care si le-ar dori, dar nu le au si se multumesc cu ceea ce le-a lasat Dumnezeu. Sau sa-si construisca cariere la cravata. Altii sau, mai exact, altele, si-au creat un set de principii si  valori, au anexat la ele Cartea Cartilor plina de reguli cum nu trebuie sa faci, cum nu trebuie sa iubesti si ce trebuie sa spui ca sa pari mai inteligenta. Si puternica.

***

Intr-o zi citisem statutul de pe Facebook al unei femei pe care am interesctat-o de cateva ori si care mi-a placut mult. Inteligenta, frumoasa, cu un simt al umorului nitel masculin, dar care o prinde atat de bine si cu un cap plin de idei, in plus – sotie, mama si fiica. O femeie de trei ori femeie. Pai iata, intr-o seara acest om minunat de puternic si-a spus „oful”. Ea s-a saturat. A obosit.

Prima mea reactie a fost sa nu cred. Cum o femeie atat de mmmm… buna, poate sa se sature? Sa oboseasca? Si inca sa o spuna atat de deschis? Atat de simplu? Doar noi toti depunem atata efort ca sa parem invincibili, indistructibili, vesnici si nepasatori. Ca in filmul Die Hard care nu ar avea sfarsit.

***

Eu vreau o cana mare cu ceai negru tare si dulce. Si o baie fierbinte. Si sa stiu cat de minunata sunt. Chiar daca proasta, capricioasa si absolut inutila.

Vreau un kil de bomboane pentru inima mea.

8 gânduri despre „Valocordin

  1. Frumos scris, ca de obicei.
    In alta ordine de idei, trei atacuri de cord ar fi prea multe, asa ca le-as numi atacuri de panica. Si atunci patru sunt foarte putine. Si al patrulea nu e niciodata fatal…

  2. toate-s ciclice. depui efort – si a iubi e tot efort pentru fetite – faci loc gol in tine si numesti golul oboseala, frustrare, suparare, tradare, plictiseala, rutina – dupa caz, faci o pauza, o evaluare poate…, apoi in golul acela iar acumulezi forta, iti faci avant si o iei de la inceput – iar efort… si tot asa. nimic deosebit. :)

    Ceai, baie si ciocolatsele asta-i tare important! Inima shtie shi treb la gospodarie :) Enjoy

Lasă un răspuns

