Corrida de toros

„Eu am sa-i spun tot ce cred despre el” – e declarat ea in semi-soapta, aplecandu-se putin peste femeia asezata langa mine in troleibuz. Probabil, o colega de departament.

Nu ma intereseaza ce vorbesc oamenii imprejurul meu. De obicei nici nu-i aud. Pe aceasta femeie, vizibil trecuta de 30 de ani, putin durdulie si cu un par rar, cu varfurile despicate, ce-i cadea posomorat pe umeri, nu puteam sa n-o aud.

Femeia isi aspira mucozitatile nazale cu zel. De la Buiucani pana in Centru. Ma gandeam la mama care demult ar fi iesit din troleibuz sau, cel putin, s-ar fi mutat in celalalt capat si si-ar fi tras cusma adanc pe urechi. Si n-ar fi mancat jumate de zi dupa. Eu, insa, eram oarecum blocata intre geam si colega ei, care tinea geanta mare, de un rosu aprins, al Aspiratorului de Muci cu dificultati amoroase si apatia mea matinala a invins toate celelalte rationamente.

Citeam o povestire de Hemingway. Ceva despre corida, toreadori, picadori, cuadrilla si sarmanele animale care ies pe arena. Nervii mei se incordasera. Pe de o parte, se intepau tauri, se injunghiau cai, mirosea a creier ars de toreador aproape la pensie, iar pe de alta, o femeie, care isi inghitea mucozitatile cu atata pofta, se plangea ca Printul ei disparuse de la ziua ei incoace. Ceea ce inseamna ca nici de 8 martie nu a felicitat-o. „Ii voi infibge cutitul adanc in inima” i-a intimat ea colegei de departament.

Eu sunt un om cu o mimica expresiva. Atunci cand ceva ma deranjeaza o arat cu toata fiinta mea. Si, cum zic nevestele din satul bunicai, cand mi te-am urat de cateva ori la ea, cu speranta ca, dracie, poate va intelege o data si-si va scoate batista din buzunar ca sa-si sufle nasul de om cu probleme rinoreice. Nebanuite sunt, insa, caile Domnului, cum nebanuite sunt si caile prostiei umane. Femeia nu si-a suflat nasul. Era prea absorbita de suferinta inimii sale. Aceasta era probabil si cauza parului neingrijit si tenului tern.

Pe langa mimica mea de om needucat, mai sunt si fascista. Innebunita de sunetul pe care il scotea la fiecare 30 de secunde si incordata alaturi de toreadorul care nu avea dreptul sa piarda aceasta iesire, ma vedeam deja pe cal, in locul picadorului, iar la picioarele mele o vedeam pe aceasta mucoasa, care dadea din copite, gata sa ma omoare cu urmatoarea ei aspiratie de fluizi nazali. Vroiam sa ma inalt pe iapa mea imaginara si sa-i lansez, in loc de o sabie intre omoplati, un pachet intreg de servetele uscate si sa o fac sa citeasca pe fata mea ca mi-as dori ca femeile mucoase si cu parul cu varfurile despicate sa dispara. Acum si in vecii vecilor amin. Ca noi avem nevoie de o noua rasa de femei. De cele care isi curata dimineata nasul. Sau consulta medicul in cazul in care prima solutie nu ajuta. De femei care isi ingrijesc parul si sunt atente ca tenul lor sa nu ajunga de culoarea asfaltului de Chisinau. Si, nu in ultimul rand, de femei care nu-si povestesc nefericirele amoroase in troleibuze, unei oarecare colegi de departament. De femei care spun „la revedere” barbatului care treaba nu are cu ele. Si care, posibil, nu a pacatuit inca intr-atat de tare, incat sa suporte un Aspirator de Muci in bucataria si patul sau.

Ah da, as mai intezice unghiile lungi, ascutite, vopsite in rosu aprins. De aceea ca ele nu se asorteaza cu un par tern. Si nici cu lipsa de coloana vertebrala. Coloana vertebrala de femeie.

2 gânduri despre „Corrida de toros

  1. Pățisem și eu la fel, doar că în cazul meu era vorba de o domnișoară care mai degrabă uitase să-și ia șervețele de acasă. Încerca ea să-și tragă nasul mai discret așa, dar am decis că decât să contribui la rușinea ei și la iritarea mea, mai bine îi ofer un șervețel uscat și scăpăm amândouă de discomfort.

  2. Offff bunica mea iar zice clafanoaso sufla nasul….vulgar dar daca lumea e fara tact si bun simt. Pu dinsa e mai rusinos sa sufli nasul, needucat….sa traga in ea e mai discret…..
    Dezgustator…..
    Tu data viitoare de pe iapa ta sa ii dai un shut sau un link sau recomnada o carte de bune maniere, sau simplu zii ca vei scrie despre dinsa heheh sa intri sa citeasca…

Lasă un răspuns

