Lectia de muzica

Din camera copilului meu vin niste sunete fantastice. „Valsul florilor” de Ceailovski, una dinte melodiile ei preferate. Peste ceva timp va urma si „Mica serenada” de Mozart. Eu cunosc bine programul ei muzical preferat. E acelasi disc pe care il ascultam pe cand eram insarcinata cu ea.

Eu sunt cumva linistita penrtu educatia muzicala a Ilincai. Si chiar daca are perioade „Justin Bieber”, stiu ca undeva, in adancul sufletului si memoriei ei, este cladit un templu frumos si trainic din Ceaikovski, Mozart, Satie, Nat King Cole, Jacques Brel, Diana Krall si Florence Welch.

***

Multumesc si scolii pentru nume noi (de ex. Edvard Grieg) care aduc cu ele si experiente auditive noi. Doar ca ma intreb, oamenii care au alcatuit manualul de „Educatie muzicala” pentru clasa a II-a, au vazut vreaodata copii de 8 ani? Cum arata ei, cum citesc ei, ce inteleg ei, ce vor ei? Eu tare ma indoiesc.

***

Din tema de acasa pentru maine (de povestit textul):

„Cantecul fara cuvinte reprezinta o creatie instrumentala de proportii mici. Pentru aceasta este caracteristica cantabilitatea deosebit de accentuata a liniei melodice”.

„Exercitiul 2: Expuneti-va opinia referitoare la caracterul cantabil al lucrarii audiate”.

Serios? Eu am 31 de ani, am absolvit facultatea, avand cea mai mare medie din promotie (e scris in anexa la diploma negru pe alb) si eu nu am inteles nicio boaba din cele scrise mai sus. Cum vreti ca un copil de 8 ani sa invete cu placere cand el nu intelege din ceea ce se cere de la el si invata pe de rost de frica unui doi.

2 gânduri despre „Lectia de muzica

  1. Asta mi-a amintit ca in cl 2 toata clasa murea de frica invatatorului nostru de muzica, care ne numea „boi” si mai toti primeau 2 :) Acum mi-e a rade, dar atunci ziua in care era lectia era un stres plin de frica ..

Lasă un răspuns

