Despre pulover

Eu am purtat ieri toata ziua puloverul cu dinaintea inapoi. Prima data am observat acest fapt dimineata, in fata oglinzii. Si mi-am spus ca trebuie sa-l imbrac corect. Si am uitat.

Ajungand la lucru, cu vreo 3 ore mai tarziu, simteam ca ceva ma deranjeaza, ca deschizatura gatului la spate e mai profunda decat in fata, ca in fata ceva ma roade. Ca ceva nu-i in regula. Dar nu am stat sa analizez aceasta situatie.

Cand am iesit la masa, stand asa cu farfuria de supa in fata, mi-am dat seama ca port puloverul cu dinaintea inapoi. Si am spus ca trebuie sa-l imbrac corect odata ce ajung la birou.

La birou m-am gandit ca voi face asta inainte de sfarsitul zilei de lucru, chiar inainte de a iesi. In plus, am o intalnire dupa si trebuie sa arat a om normal. Cand am inchis calculatorul si m-am ridicat as fi putut sa scot puloverul si sa-l imbrac corect, deoarece am ramas singura in birou. Apoi m-am gandit, ca de fapt, nu e atat de important cum mi-am imbracat puloverul si ca m-am amagit toata ziua cu ceva ce nu aveam de gand din start sa fac. De aceea ca nu ma intereseaza, ca nu-mi pasa, ca nu ma deranjeaza atat de tare, ca am lucruri mai importante de facut.

***

Si daca sa ne imaginam in locul puloverului o situatie din viata?

Descoperim ca ceva nu e asa. Amanam. Uitam ca ceva nu e asa. Ne roade ceva, dar ne obisnuim. Iar descoperim (mai acut deja) ca ceva nu e in regula. Amanam pentru mai tarziu, deoarece mai traziu intotdeauna este mai mult timp, e mai comod, e mai liber, e mai nu stiu cum. Uitam. Ne aducem aminte. Amanam. Lasam balta. Ca doar nu s-a sfarsit lumea. Roade? Las’ sa roada!

***

Ziua s-a terminat. Am venit acasa. Mi-am scos puloverul. M-am culcat. Somnul e o mica moarte.

Lasă un răspuns

