Baita

Cand am nascut-o pe Ilinca, moasa a pus-o pe mine si ne-a lasat pe toti trei sa ne facem cunostinta. Eu eram, mai mult decat orice, curioasa. Vroiam sa ma uit in ochii omului care m-a facut sa astept 9 luni, mi-a batut burta ca pe o minge de baschet si nu m-a lasat in ultimile saptamani sa ma aplec sa-mi leg sireturile de la ghete.

Apoi, avenit sora medicala si a luat-o. Mi-au adus-o deja in salon, spalata si imbracata intr-un costumas galben impletit de strabunica. Ilinca era cat un gandacel. Incapea pe o pernuta decorativa.

A doua zi a trebuit sa-i fac prima baie. Eu si ea. Tin minte ca prin ceata cum am dezbracat-o, cu multa emotie, curiozitate si mainile usor tremurande. Am lasat sa curga apa in cada-chiuveta din salon, am pus constiincios si un termometru sa pluteasca, pentru  a fi sigura ca e temperatura despre care citisem in toate cartile. Am bagat-o in apa. O tineam asa cum trebuia. Parca. Ma intrebam intr-una daca e bine, daca nu mi se va sparge intre maini ca o cana de portelan fin, daca nu va raci, daca, daca, daca…

Am scos-o atent si am sters-o. I-am pus un scutec si am imbracat-o ca pe o papusa. Partea cu imbracatul era preferata mea.

Cand am iesit din materniate si am plecat acasa la Amsterdam, venise mama, proaspata bunica. Si cum se cade in asemena situatii, adusese cu ea un sac plin de ierburi si sfaturi pretioase. Baia devenise momentul-cheie a fiecarei zile. Fierbeam apa, opaream ierburi, umpleam baita, puneam la fund o pelinca ca pe vremuri, cumparata cu aceasta ocazie la Chisinau, si doar apoi o bagam in apa pe Ilinca. Ea era deja cat o broscuta care pluteste cu burta la soare intr-o balta maronie, invelita cu o pelinca de o culoare destul de dubioasa.

Cand fata implinise o luna, mama mea a plecat. Am ramas eu si Ilinca si baita. Cea mai speiata, normal, eram eu. Ce sa fac? Cum s-o tin? Imi ajung oare doua maini?

Mi-au ajuns. Si maini. Si putere. Si pricepere. Si rabdare. Zi de zi deveneam o mamica tot mai sigura. Si eram atat de mandra de mine!

Acum, peste 8 ani, suntem la etapa de invatare a baii in singuratate, la respectul intimitatii si la deprinderea unor gesturi esentiale. Cum totul se scimba in viata asta…

***

Priviti filmuletul de mai jos. Apoi, inchideti ochii si imaginati-va cum mangaiati o piele de bebelus. Cea mai placuta senzatie care poate sa existe.

Eu pana acum cand vad un bebelus imi bag discret degetele sub hainuta lui, in regiunea cefii si visez…

Un gând despre „Baita

Lasă un răspuns

