Scrisoare fetei cu jaluzelele trase

Geamurile mele sunt fara jaluzele. Le acopera doar doua fasii lungi de organza aproape transparenta. Asta ma tine in viata. Lumina zilei si imposibilitatea de a o acoperi.

***

Ce poate fi mai interesant decat ziua pe care o traim? Unica existenta. Unica posibila. Noi nu avem o viata, noi avem zile de azi. Care sunt destul de  limitate ca numar.

Cineva a spus, posibil ca acel cineva era Coelho, ca in fiecare zi exista un moment precis in care am putea sa ne schimbam cursul vietii. Definitiv. Si ca acel moment nu este deloc epic, ci mai degraba unul foarte anodin, ce poate aparea in timp ce speli vesela, maturi, bagi cheia in broasca, urci scarile, astepti autobuzul. Si daca am fi destul de receptivi si deschisi, am putea simti acea clipa magica. Si totul ar putea fi altfel. Chiar azi. Chiar acum.

Culmea e ca eu sunt un om foarte sceptic. Asa m-a facut mama. Dar, cred ca viata s-a incapatanat mai tare decat mine si si-a pus in cap sa-mi arate ca totul nu e neaparat logica si deductie. Ca mai sunt si alte 3 milioane de detalii, care puse cap la cap, fac o poveste mai magica decat orice „Alice in Tara Minunilor”. Trebuie doar sa vezi detaliile. Sau sa ai alaturi pe cineva care sa-ti mai scoata din cand in cand ochelarii de cal.

***

Eu azi nu aveam de gand sa scriu. Stii si tu povestea cu fericirea… Dar, am scris. De aceea ca am vrut sa-ti fac o placere. As fi putut scrie altceva. Exista iarasi zeci de posibilitati. Dar din mine a iesit anume asta. Poate exita si aici un sens. Uneori e bine sa gandim mai putin. Si sa ne lasam dusi.

Si mie daca nu mi-i a face nimic, eu nu fac nimic. Si asta e ok.

 

Lasă un răspuns

