Frica

Eu mi-am inmuiat degetul in paharul cu vin, l-am bagat in gura si l-am subt. Am vrut sa simt ceea ce simt copiii care tin toata ziua degetele in gura. Si mi-am simtit pielea fina, dulce-acrisoara si unghia de la capatul degetului. Scurta, tare, roz.

Un om sta asezat pe scaun, exact in centrul creierului meu.

Creierului meu aceasta situatie ii displace. El este genul de om care intra pe la mijlocul unei super-petreceri, deconecteaza energia electrica, strange scaunele, paharele, sticlele si ii trimite pe toti acasa. El e stapan aici. Ce nu e clar? Toti acasa! Hai, repejor, repejor! Nu va retineti! Azi e marti, azi nu se petrece. Apoi urmeaza un sir de reprosuri, lectii de morala, monologuri despre cum se sacrifica el pentru  mine, pentru binele si pentru viitorul meu. Iar eu sunt o ingrata. Un copil prost si nemultumit. O neispravita. Si ca nu am nicio sansa. Sau aproape niciuna. Si ca, in genere, azi e marti, azi nu se petrece. Marti e inainte de miercuri. Iar miercuri e zi de lucru. Trebuie de trezit devreme. De spalat. De pregatit micul-dejun. De dus copilul la scoala. Tu ai copil! Sau ai uitat?

Vinul se prelinge pe palma si ajunge la inchietura mainii, exact acolo unde m-am fript cu fierul de calcat cand aveam vreo 17 ani. Urmeaza una dintre cele mai neplacute senzatii pe care le cunosc. Firul de lichid care curge in maneca si ajunge aproape de cot. M-a strans in spate. Ma simt ca un copil cu scutecul de panza ud. Iar cei maturi intarzie sa vina sa ma schimbe.

Omul de pe scaun s-a agitat. Franturi din monologul creierului a ajuns si pana la el. Nu ca l-ar fi atins. El nu pare sa fie atins de multe lucruri. Dar era ceva pe scaun. Un bob de mazare? O aschie? O fituica, cu un numar de telefon in dreptul unui nume de fetiscana, mototolita in plina criza de identitate de detinatoarea creierului? O vorba, aruncata in urma unei noi provocari cu gelozia? Era ceva acolo…Ceva mic, nedeslusit, dar evident de deranjant. Asa cum poate fi numai un lucru pe care toata lumea il vede, in afara de tine. Tot atat de deranjant.

Eu mi-am lins cu limba firul de vin care s-a prelins de la incheietura spre cot. Si m-am uitat pe geam. Luna plina. Cer laptos. Vampiri. Suflete moarte. Florile de pe pervaz ofilite. Si omul care sta asezat pe un scaun in plin creier. De parca acolo i-ar fi locul. De parca cineva l-a invitat. De parca cineva i-ar fi promis ceva. De parca…de parca nu m-as culca si eu acum si as dormi ca un om normal. De aceea ca e marti. Iar dupa marti vine miercuri. Miercuri, zi de lucru.

Si ce se agita atat?

Eu iarna nu dorm. Nu cand sta asta cocotat, de parca mi-ar fi platit facturile ultimile trei luni. De parca mi-ar fi tinut parul atunci cand vomitam in plina strada, de frica, fata in fata cu faptul implinit. De parca nu stie cat sunt eu de tare. De mandra. De intelegatoare. De toleranta. De parca nu mi-ar simti spaima, de la care mi s-a facut piela sarata, de parca am dormit nopti la rand in Marea Neagra.

Ah, da…E ceva acolo. Pe scaun. Ceva mic, nedeslusit si foarte deranjant. Ca si noutatea cea care nu mai este demult noutate pentru toti ei. In afara de tine. Ca si in anul IV de facultate cand ai aflat ultima, peste luni, ca cea mai buna prietena se iubeste cu cel mai bun iubit al tau.

E ceva acolo… E frica mea si a omului care mi-a uzurpat scaunul. O frica mica, dar care latra mai ceva ca o catea innebunita de grija pentru puii sai. O frica cat un bob de mazare, cat o fituica mototolita, cat o picatura de vin in palma mea. O frica atat de mica, incat abia daca o putem imparti la doi. Dar ea este… Si omul se agita.

Iar eu privesc urma rosietica lasata de firul de vin. Si astept vampirii sau alti demoni promisi de luna plina. Cu fruntea lipita de geam. Cu cerul alb, laptos deasupra mea. Si nimeni nu vine. Nici macar sufletele moarte.

Iar ne-au amagit americanii cu filmele lor.

Un gând despre „Frica

Lasă un răspuns

