Alcoolicii Anonimi

Cred ca a venit timpul sa ma prezint.

***

Mie intotdeauna mi-a placut ideea grupurilor de genul „Alcoolicilor Anonimi”. Deci, imaginati-va ca suntem la reuniunea unui astfel de grup.

Buna ziua, ma numesc Diana si scriu pe acest blog. Am 31 de ani, cresc un copil de sex feminin, de 8 ani si de o frumuseste rara. Sunt o mama care seamana mai mult cu o sora severa. Barbatii spun ca sunt frumoasa. Din aceasta cauza sunt mai tot timpul singura. Nimeni n-are chef sa se incalceasca cu o femeie frumoasa, care mai este inca si desteapta si poate sa-si permita sa traiasca pe cont propriu. Mama, de obicei zambeste ironic si spune „Da, rupta din soare…” Eu o cred mai mult pe Ilinca, fetita mea, care spune ca sunt papusa ei si ca nu se poate satura sa ma priveasca de frumoasa ce sunt.

Eu fumez, dar nu tare mult. Beau, la fel, nu tare mult. Desi, sunt zile cand ma puteti intalni dimieata la 6 beata. De obicei, asta se intampla vara. Droguri nu consum, ca nu-mi place. Si oamenii care consuma nu pot sa spun ca tare-mi plac. Desi, unii imi sunt prieteni. Iar pe altii i-am iubit. Dar, stiti, in cercurile astea de intelectuali-boemi, nimeni nu va recunoaste ca e narcoman. Dar ei sunt. Degeaba se ascund dupa deget.

Mie imi plac barbatii. Si imi place sa ma incurc in tot felul de aventuri. Din aceasta cauza am divortat. Sau, aproape din aceasta cauza. Mie imi place sexul. Dar nu cu oricine. Exact ca si cu mancarea, eu nu mananc daca nu-mi place mancarea. Chiar daca ma indoi de foame. Eu nu stiu daca as vrea sa ma recasatoresc. De-ar da Dumnezeu sa se gaseasca omul cela care ar sti sa ma tina langa el mai mult de 6 luni. De-ar da Dumnezeu sa vreau eu sa stau langa el. Atunci, da, ma marit. Sarac, bogat, nebun, smintit, narcoman, toate impreuna, sau niciuna – eu voi fi a lui. Cu tot cu frumusete, minte si salariu.

Eu sunt o fire iubitoare, dar despre asta nu stie nimeni. Sau aproape nimeni. Eu iert cu o usurinta maniacala. Eu stiu sa fiu oarba, surda, muta sau toate la un loc, daca trebuie. Eu stiu sa astept pana mi se invinitesc degetele.  Eu stiu ca de cele mai multe ori cuvintele sunt de prisos. Chiar si atunci cand de la el miroase a parfum de femeie. Nu de-al meu.

Mie imi pac femeile. Mai ales cele cu parul scurt. Mai ales cele cu parul cret. Mai ales doua dintre ele. Dar asta e un subiect despre care nu prea am ce scrie.

Cea mai mare realizare a mea o consider pe Ilinca. Desi, nu e mare lucru sa nasti un copil. E mare lucru sa-l cresti. Si mai mare- sa-l cresti singura. Dar, nu despre asta am vrut sa scriu, ci despre cat e de fain sa fii mama tanara si cat e de fain sa stii cum e sa fii mama.

Eu o iubesc foarte mult pe mama. Si inca pe fratele meu. Pe prietenele mele. Desi, cu unele dintre ele nu sunt intotdeauna de acord. Eu imi iubesc tara. Ca sa vezi. Il mai iubesc pe tata. Dar mai putin. Si el stie de ce. Cel mai straniu, insa, e ca eu nu le spun lor asta. Eu sunt o dura. Citii in ce limba vreti. In ambele e valabil.

Prietena mea cea mai buna zice ca sunt o regina. Poate. Are ea explicatia ei, care pare destul de argumentata. Regina, insa, oboseste uneori. Sunt zile in care coroana e prea grea si treburile regatului  ma dau peste cap. Si asa tare vreau sa fiu o fetita de la tara, cu sani mari, obraji rumeni, sa ies cu vaca la pascut si sa ma tolanesc in iarba cu vreun carutas. Sau cioban de la oi.

Pe mine in 93 de cazuri din 100 nu ma intereseaza ce crede lumea. Cele 7 cazuri sunt oamenii pe care ii iubesc. Plus unul – barbatul de care sunt indragostita la acel moment. Deci, aici nu e nicio matematica superioara – acest blog reflecta ideile mele. Punct. Va place? E bine. Nu va place? Tot e bine. Asta nu va schimba nimic. Mie imi place claritatea. Ceva de genul ca daca te-ai culcat cu un barbat mai mult de o singura data, asta nu e pur si simplu. Asta e ceva. Si n-are rost s-o faca cineva pe desteptul si sa vrea sa para indiferent. Nu te culci niciodata cu acelasi om de doua ori daca nu ti-a placut prima data. Asa e si acest blog. Daca ati trecut pe aici mai mult de o data, insemna ca va place. Asta e suficient.

UPDATE: acest post a fost scris sub influienta acestei piese:

14 gânduri despre „Alcoolicii Anonimi

  1. Am descoperit acest blog cu o luna in urma, cred…si am citit toate postarile tale. Imi place usurinta cu care scrii, in unele postari ma regasesc in altele nu, dar nu-i nimic :). De acord, aceasta postare e una din cele mai bune, pentru simplu fapt ca cititorii tai ajung sa te cunoasca mai bine si se simte sinceritatea printre buchii…

  2. asta nu e blog ci un pahar de margarita… il sorb din priviri cind inka se incarca, apoi inghititura cu inghititura savurez gandurile, care se inscriu in pictura mea, poate chiar in pictura mea de peste vreo 10 ani, la unele chestii inka nu am ajuns si cind s-a finisat cocktailul-ul… ah ce pacat, de-ar mai fi o inghititura, si tot asa pina la urmatoarea intalnire. Cel mai interesant e ca nu sint sigura ca as gasi ce sa te intreb sau sa iti spun, daca ai fi vizavi, nu ma lasa aceasta senzatie… desi scrii cam ce gandesc, sau ce vreau sa gandesc si nu indraznesc si DA! esti frumoasa si ce bine ca nu iti pasa ce cred ceilalti, p-u ca frumusetea e primul lucru de care nu trebuie sa se indoiasca nicio femeie, indiferent cum arata.

  3. Diana Guja, n-am cuvinte… Parca iti aud si acum vocea un pic „scartiita”, oarecum (ne)concordanta cu firea ta plapanda (de copil maturizat pecoce sau de adult cu suflet de copil,alege ce-ti place, pentru mine ambele vaiante raman valabile). Am zis acum vreo 10 ani ca ai ceva à la Édith Piaf. Si nu e vorba doar de voce. Respekt!

  4. e bine, ma bucur de cunostinta!
    Cred ca daca as fi si eu asa sincera sa ma descriu – n-ar da nimeni buna ziua cu mine.
    Dar eu tac si ma prefac ca sunt buna :)

  5. „You either like me or you dont.It took me twenty something years to learn how to love myself.I dont have that kinda time to convince somebody else.” Daniel Franzese

    Fraza aceasta,pentru mine,reprezinta esenta textului tau de mai sus.Incerc si eu incetul cu incetul sa ma autoeduc in directia je m’en fiche-ismului.Sper sa ating performantele tale intr-o buna zi.

    P.S. Si,DA,imi place acest blog de asta revin ;)

  6. foarte interesant, mie imi place, destul de curajoasa, prea, as zice eu.
    sint insa curioasa, fiica ta iti citeste blogul?
    (daca nu citeste acum, in viitor sigur va rascoli arhiva, si ea, si colegii ei, si parintii colegilor ei) pai, in cazul asta, tie nu-ti pasa ce crede lumea?

    • Nu. De ce ar trebui sa-mi pese?
      este in rusa asa un banc fain: Можно подумать, можно подумать, в нашем дворе никто не е***
      (daca nu stii rusa, imi spui si il traduc)

      PS: eu cred ca Madonna demult a depasit intrebarea asta :0

Lasă un răspuns

