Draga A…

Draga A, chiar daca ne vedem foarte des si ne povestim vrute si nevrute, existente si inexistente, bucurii, tristeti, vise si, pur si simplu, aiureli soptite dupa miezul noptii la un pahar de Jager supraincalzit si chiar daca ne scriem toata ziua frantrui de ganduri, barfe, rautati, planuri, liste si promisiuni, eu vreau, totusi, sa-ti trimit acest mic ravas, care poate te va gasi ziua sau poate seara in fata monitorului. Si cum stiu ca esti sentimentala din fire, ochii tai se vor umple de lacrimi. Dar, te rog, in acea clipa sa-ti aduci aminte de raceala mea de iceberg si de gestul meu cu care te imping de fiecare data cand te trece naivul gand ca as putea lasa pe cineva sa ma cuprinda.

Noi suntem atat de diferite. Tu esti foc, iar eu sunt apa. Ai tu teoria ta, pe care nu vreau s-o reproduc aici gresit. Cert este, ca polurile opuse se atrag. Si reusesc sa construiasca o relatie trainica. Mai vreau sa-ti spun ca sunt zile in care nu sunt de acord cu niciun cuvant de-al tau si ca starile tale ma exaspereaza. Atunci incerc sa te fac sa folosesti asa o unealta care se numeste „ratiune”. Si o fac nu pentru ca sunt Regina Muntelui de cristal sau pentru ca duc o viata exemplara si stiu ce-i mai bine pentru toti, ci de ceea ca-mi pasa. Foarte sincer. Si de aceea ca vreau sa ajut, sa schimb ceva.

Stii, in taina, mi-as dori sa fiu putin ca tine. Deschisa, nebuna, fara pic de rusine (uneori), vorbareata, plina de aforisme, sociabila, darnica si foarte calda. Tu, probabil, esti partea din mine care sta ascunsa la fundul lacului cu apa rece. In schimb, eu ti-as da cu draga inima cate putin din ratiunea mea, din simtul demnitatii, care la mine e hiperdezvoltat, din cultura linistii si inchiderii in sine pe care eu o practic cu atata zel, din atitudinea mea putin nonsalanta fata de unii oameni si din ferma mea convingere ca un barbat trebuie sa faca bani.

Eu asa si nu am descorpit cum si de ce a conspirat Universul ca sa ne aduca impreuna, dupa mai mult de 10 ani de cunostinta. Dar am descoperit ca prietenia intre femei exista. Si am mai descoperit ca ea poate fi mai trainica decat atat de laudata prietenie intre barbati. Si stii inca ce-mi place? Ca acum si fetele noastre s-au imprietenit si ca avem o ocazie in plus sa ne intalnim seara, fara a culpabiliza in fata copiilor.

***

Anul asta a fost unul mai deosebit pentru tine. Si pentru mine, undeva. Si totul e inca inainte. Deciziile, greutatile, marile infrangeri si micile victorii. Ceva s-a rupt, ceva a murit. Asta insemna ca altceva se naste. Si cine, daca nu tu, stie cat de grea poate fi o nastere? Si cine, daca nu tu, stie ca atunci cand copilul si-a pus-o in gand ca vrea sa vada lumina zilei, nu-l mai opreste nimeni? Rozi zabrelele de fier, te zgarai pe fata, blestemi, dar impingi. Ca altfel nu se poate. Altfel moare el. Si mori tu.

Eu nu stiu sa jelesc. Nici sa plang alaturi de cineva. Eu stiu sa fiu prezenta, sa ascult, sa vin noaptea oriunde as fi chemata, sa dau o palma, sa cer atitudine si caracter. Si eu stiu ca tu de asta ai acum nevoie. Eu inca mai stiu, asa cum stiu ca Pamantul se invarteste imprejurul Soarelui, ca nu exista situatii din care sa nu poti iesi. Dar, sa presupunem, ca ele ar exista, cel mai rau ce se poate intampla e sa mori. De la moarte, insa, nimeni inca  n-a murit (iata asa un calamburcic, cum spui tu). In plus, ada-ti aminte de iubitul nostru Werber. Dupa moarte totul abia incepe.

***

Si cum nu vreau ca micul meu ravas sa se incheie cu tema mortii, ci cu cea a dragostei (desi cred ca intre aceste doua fenomene exista o legatura mult mai adanca decat ne place noua s-o vedem), iti repet una dintre vorbele tale dragi „Dragostea este”. Peste tot. E misiunea noastra sa fim prezenti in ea.

Un gând despre „Draga A…

  1. Cuvantul e de argint, tacerea de aur, iar eu cand tac stii ce inseamna. Tot ce vreau sa-ti spun de fapt ramane in afara cuvintelor si cel mai important este ca noi ambele stim ce stim. PS. nu, nu pot eu fara muci, da asa simbolic

Lasă un răspuns

