O fotografie

Ianuarie, 1998, Vatra Dornei, Romania. Eu aveam 16 ani si banuti. Scenariul plecarii a fost, probabil, urmatorul: „Daca n-o iei pe Diana (adica pe mine), nu pleci nici tu”. Fratele meu, de 18 ani, a inghitit si m-a luat. Eu eram deja obisnuita sa fiu ceva de genul „a cincea roata la caruta”. Si nu ma necajeam tare.

***

Aceasta este una dintre cele mai frumoase fotografii ale tineretii mele. Eu sunt cu una dintre cele mai minunate femei din viata mea. Fata pe care mama mi-o dadea ca exemplu si eu nu ma suparam. Deoarece intotdeauna am vrut sa fiu ca ea. Tot atat de frumoasa, tot atat de desteapta, tot atat de optimista. Si cu par tot atat de scurt.

***

Tin minte, de parca era ieri, cum o intalnisem intr-o dimineata in fata Bibliotecii Hasdeu si ea avea o geanta mica, de culoare verde. Mi-a pus ca o cumparase la UNIC. M-am dus sa-mi caut si eu una la fel. La UNIC stocul se epuizase. Incapatanata cum eram, i-am ros mamei mintile pana ce nu ne-am dus la fabrica la care se confectionau aceste genti si am rugat lucratorii sa-mi caute in depozit exact asa geanta. O am si azi. Si o port inca.

***

Desi au trecut ani, eu continui sa ma uit cu admiratie la Ina. Pentru foarte multe lucruri. Si, mai ales, pentru ca atunci cand cred ca imi este greu sau atunci cand nu am incredere in mine, imi aduc aminte de  vorbele ei: ” Trebuie sa te concentrezi pe tine. Sa te gandesti la ce poti face tu, nu la ceea ce pot face ceilalti”.

***

Ea are si un blog.

***

Fotografia a fost facuta publica cu acordul ambelor parti.

2 gânduri despre „O fotografie

  1. Aloha, alobebe.md! | Alo...Bebe

Lasă un răspuns

