Locul din stanga

Ieri am aflat ca inima nu e pe partea stanga. Inima e in centru. Atunci ce e pe stanga? De unde vine renumita durere „de inima”, cand acolo ne arde, ne frige, ne doare si viata devine un drum fara sens? Si vrem sa murim. Sau sa ne culcam si sa nu mai iesim de sub plapuma. De aceea ca nu are rost. In viata asta nimic nu are rost.

Apoi, intr-o buna zi, aceasta durere dispare. De parca nici n-a fost. Si acolo, pe stanga, parca ne gadila cineva cu un puf de gasca si ne hraneste cu dulceata de zmeura. Dintr-o lingurita de argint. Si imprejur sunt numai fluturi si libelule de smarald care stiu sa faca dragoste in zbor.

Pe urma, nu mai simtim nimic pe stanga. E ca si o bucata de buca amortita. Nu radeti. Mie mi-au facut odata o injectie nereusita, dupa care cativa ani la rand nu mi-am simtit buca stanga. E liniste pe stanga. O liniste care deranjeaza mai mult decat orice durere. O liniste de cimitir. Exact ca si linistea pe care o raspandesc eu atunci cand ma supar pe cineva.  Eu nu fac scandal, nu ma razbun, eu tac. O tacere greoaie, de parca ti-a pus cineva o piatra de mormant acolo, pe stanga. Si e liniste in jur. Nu-ti mai auzi bataile inimii, celei din centru, caci e in liniste si ea. Nu-ti mai pulseaza sangele in tample. Nu-ti mai roiesc fluturii in burta, nu-ti mai cad ochii din orbite de plans. Ti-au cazut aripile, si-a revenit stomacul din coma. Ai redevenit om. Om in sensul sec al cuvantului. Adica mamifer.

Un gând despre „Locul din stanga

  1. Valocordin | Alo... BEBE!

Lasă un răspuns

