Oameni printre oameni

Sunt oameni pe care nu-i inteleg… Oameni pe care as vrea sa-i apuc de mana si sa-i las sa vorbeasca. Mai sunt oameni care nu intreaba si alcatuiesc singuri raspunsurile pe care ar putea sa le aiba de la mine. Si sunt oameni carora le place sa decida pentru mine. Uneori se intampla ca toti acesti oameni sa traiasca intr-un singur corp. Cred ca e greu sa traiesti cu atatia oameni in tine.

***

Intr-o dimineata de vara, nepieptanata, imbracata foarte lejer, stateam intinsa pe o banca intr-un oras improbabil pe un litoral tot atat de improbabil. In coltul gurii aveam o tigara, in cap franturi ramase din noaptea ce trecuse, in corp oboseala, in ochi aveam injectat alcool. Era prima zi de vacanta la mare.

Sunt oameni pe care nu-i inteleg… Nici pe el nu l-am inteles cand s-a lasat acostat in plina strada de doua nebune. Frumos, elegant, cu spatele drept si cu o privire de om care poate sa te impuste in frunte fara sa clipeasca. I-am numarat cicatricele. L-am tratat cu nonsalanta. Cu raceala. Eu nu mananc inghetata. Si nici suc nu beau. Eu il citesc pe Rimbaud in original. Eu am copil. Pe mine e imposibil sa ma placi. Eu sunt beata! E 12 ziua si sunt beata! Cum poti sa ma vrei? Sa ma privesti cand dorm? Sa ma certi cand iti spun ca sunt o proasta? Sa ma speli si sa crezi ca am cei mai frumosi ochi din tot Universul?

***

Sunt oameni pe care nu-i inteleg… Oameni cu care sunt sincera. Goala ca in prima zi. Oameni in fata carora as putea aparea cu picioarele neepilate. Si as putea plange. Si as putea sa-i sun la miezul noptii si sa le spun ca ma doare. Apoi sa fiu rea. Nesuferita. Sa le arat cat de desteapta pot fi. Independenta. Rationala. Ca sa revin iar la ei, mica si suparata. Pe acestia ii iubesc cel mai mult. Pe acestea le iubesc cel mai mult…

Lasă un răspuns

