Monolog

– Nu pune degetele in gura!

– Scoate lingurita din cana cand bei ceai!

– Spala-ti mainile cand vii de afara!

Asta e monologul shakespearian pe care il tin zilnic, asemeni unui Hamlet de apartament. Singurul meu spectator, calm si absent, atat de calm incat uneori imi trece prin cap ca Dumnezeu m-a trimis sa lucrez intr-un teatru pentru surzi, este Ilinca. Uneori mai apare si mama pe post de sufleur, dar pe care n-o las sa-si castige onest painea, de frica sa nu-mi fure rolul. Si asa zi de zi, seara de seara. Imi cunosc partea din piesa atat de bine deja, incat sunt zile in care mi se face frica ca voi uita cum se vorbeste in afara rolului.

Stie cineva cum se invata un copil sa nu-si mai bage degetele in gura? Mai ales dupa ce le-a bagat intre degetele de la picioare, la ochi, pe paine, pe ciocolata si apoi iarasi la picioare? Sau poate vreo mamica mai isteata are o reteta cum sa-ti inveti copilul sa nu uite ca atunci cand intri in casa primul lucru pe care il faci e sa-ti speli mainile, si nicidecum sa le lingi cu voluptate dupa ce ai inhatat o blinica de pe masa? Unde mai pui ca afara acest copil s-a jucat cu un maidanez! Despre lingurita din cana de ceai tac. Uneori si eu uit sa o scot. Dar, totusi asta nu exclude faptul ca vreau sa am o fata binecrescuta!

foto: Ilinca si-a vopsit ieri degetele de la picioare. Fara sa ma anunte, evident! Azi dimineata s-a gandit ea ca doua straturi de oja nu e serios si si-a mai aplicat unul. Asa da, asa e serios deja!

4 gânduri despre „Monolog

  1. Dificultatile educatiei « Alo… BEBE!

    • E L’oreal…pentru asa bani n-are cum sa fie urata culoarea…Eu zic ca e aproape ok, mai ales ca e al treilea strat :)

Lasă un răspuns

