Money, money, money

De vreo doua-trei luni, in sfanta zi a salariului, pun deoparte cate 500-600 de lei. Ma pregatesc pentru ziua cand voi iesi la pensie. M-am ticnit. Astea sint cuvintele mamei. Mie, insa, imi place sa spun ca sint un om responsabil si constient care se gandeste la viiotrul sau fara sa astepte ceva de la stat.

In orice caz, cand voi avea vreo 60 de ani (sa dea Domnul sa ajung!) si voi trage alene prin pai un Daiquiri undeva pe malul Marii Mediraniene – voi fi cea mai ticnita dintre ticnite. Pana atunci, insa, luna de luna, cu ochii plini de un albastru azuriu, cu maini blande, dar puternice, voi strange in cutiuta care sta la balcon in dulap, cate 600 de lei. Cand veniturile mele se vor dubla, aceasta suma se va tripla. Evident, m-am gandit si la eventualele inflatii, crize financiare, force majoruri si alte bucurii din viata oamenilor care au descoperit fericirea de a strange bani. Dar, sa nu ne grabim – problemele trebuie rezolvate in masura in care ele apar. Pana una alta, 600 de lei exista si inca vor exista. Cel putin pana ies in urmatorul concediu de maternitate.

***

De azi inainte – nicio postare fara o concluzie moralista!

Dragi femei, vorba ceea „amu e amu”, cat sinteti tinere, cat aveti un venit, un barbat, un tata sau o mama, un frate – care va poate ajuta in caz de foamete – nu va leneviti, puneti deoparte cate ceva. Cel putin 200 de lei lunar. Acum poate sa va para ca e o nimica toata, dar peste 10 ani veti simti diferenta. Desigur, cel mai bine ar fi sa dedicati acestui fond 10-20% din venitul lunar, dar cine e perfect?

Ah, si inca. Lumea zice ca trebuie sa ai o gena speciala pentru a economisi bani. Tot lumea spune ca aceasta gena nu fiecare om o are. Eu, slava Domnului, am aceasta gena. Stransul banilor e una dintre ocupatiile care imi aduc cea mai multa bucurie. Si cu cat mai putini bani am, cu atat mai mult ma bucur, deoarece in astfel de luni trebuie sa-mi folosesc creierul, inventivitatea si toata fantezia de care sint in stare. Si vara s-o duc pe Ilinca la mare. In Turcia.

Asadar, daca nu aveti aceasta super-gena, cresteti-o, educati-o, cultivati-o! Exact ca pe o perla. Disciplina bugetara (parca vorbeste Angela Merkel), gandire constructiva, cheltuieli planificate si o viziune pozitiva asupra lumii si …veti face minuni!

Intre timp, strangand bani, nu deveniti paranoice. Fiti darnici. Dar din dar se face rai. Eu cred cu sfintenie in asta. Mai mult decat in disciplina bugetara.

foto: aici

Lasă un răspuns

