Femeia la 30 de ani

Peste o zi implinesc 30 de ani. Multasteptata varsta de 30 de ani!

Cand aveam 20, incercam sa-mi imaginez cum voi fi in 10 ani, ce viata voi avea, cum voi arata, cum va fi lumea din jurul meu, iar in ultmimele luni m-am tot gandit la ce realizari am ajuns la 30 de ani (mi-am cautat chiar si fisierul cu CV-ul meu in trei limbi pentru a gasi exemple concrete).

Raspunsul meu, insa, nu va fi nici nou, nici original. Realizarea mea se numeste Ilinca. Cel mai frumos produs al celor 30 de ani petrecuti in aceasta lume. Ceva la care muncesc zi de zi, ajutata de o echipa de oameni apropiati, unii implicati de foarte aproape, altii de la distanta, dar toti cu un impact important in viata fiicei mele.

Ce n-as face, unde n-as ajunge, imi dau bine seama ca daca eram fara copil m-as fi simtit handicapata. E poate rezultatul educatiei pe care o primesc fetele din cultura noastra sau a mentalitatii inca arhaice, potrivit careia daca esti femeie trebuie sa dai viata. Nu stiu. Eu stiu, insa, un lucru – cand ma uit in oglinda, cand ies in strada, cand vorbesc cu cineva, cand flirtez cu un barbat – am un atu – un copil. Si ma simt femeie adevarata. Cea care a trecut prin chinurile nasterii, prin infernul primei pneumonii a copilului de abia cateva luni, a primei intoxicatii care te desfigureaza de frica pentru viata celui caruia i-ai dat viata. Pe scurt, o mama stie ce inseamna viata unui om. Si cat pretuieste.

***

Vreau sa o parafrazez pe o buna prietena si o femeie cu multe virtuti, care zice ca „in tara asta e mai bine sa fii femeie divortata, decat femeie nemaritata” cu „in genere, e mai bine sa fii mama singura, decat, pur si simplu, femeie”.

***

Ilinca, multumesc!

13 gânduri despre „Femeia la 30 de ani

  1. Ei ce sa-ti zic, chiar mi s-au umezit ochii. Eu iti doresc ca la cei 40 care vor veni sa mai ai unul sau una carui/careia sa-i spui multumesc. P.S. Ei, si un barbat desigur nu ar strica ;) sau chiar mai multi ;)

  2. cat de frumoasa este fetita ta! este absolut superba si e absolut normal sa fii mandra de realizarea ta!

    eu implinesc 32 si nici una din realizarile mele nu se compara cu a ta..inca astept acel ceva care va umple golul din inima mea..

  3. Ladybird, inca mai este timp! Eu credeam ca la 30 voi avea doi copii si asta nu la 20 de ani, cu cu doar 2 ani in urma. N-a fost sa fie. Oricum, mi-am zis ca indiferent de situatia mea civila si sentimentala, pana la 35 de ani trebuie sa nasc si al doilea copil.

Lasă un răspuns

