Uniforma in scoala sau cum brusc ne-am adus aminte de dreptul la libera exprimare

Această prezentare necesită JavaScript.

Sunt pentru uniforme in scoli. Si niciun om cu idei inalte despre democratie, libertatea opiniei, orientarii sexuale si culorii ciorapilor, nu ma va face sa-mi schimb parerea.

In primul rand, sunt parinte si cunosc calvarul matinal al hainelor. L-am trait la gradinita. La scoala, spre marea mea bucurie – uniforma este obligatorie! Cu mica exceptie (datorita statutului mai modest al scolii) – fiecare parinte cauta singur uniforma pentru copil. Aceasta trebuie sa corespunda unei singure reguli: camasa alba si, in rest, albastru inchis.

In al doilea rand, sunt om „cu simt”. Or, toti acesti ani in care in fiecare dimineata si seara am trecut pe langa doua scoli, m-am invatat cu greu sa-mi stapanesc greata, indignarea si nedumerirea la vazul fetelor fragede, de 13-18 ani, care devin, voluntar, niste pitipoance inspirate din cultura celor mai ieftine prostituate. Tocuri de 10 cm, fusta mini-mini, machiate, cu un par neingrijit, dar coafat, cu un vocabular scarbos.

Ce filme privesc fetele astea? Ce parinti au?

Si aici nu e vorba de ingradirea dreptului la exprimare. Hai sa fim seriosi! Cati elevi, din toata turma asta pestrita, vulgara, prost-educata, devin oameni care au ceva de spus? Cati dintre ei ajung sa se manifeste altfel decat prin fite, masini scumpe (cumparate de parinti) si obraznicie extrema? Si apoi, britanicii poarta uniforme si asta nu le ingradeste in niciun fel dreptul la libera exprimare, la creativitate, cultura si arta. In fine, la tot ceea ce noi predintem cu spuma la gura ca ne va fi luat odata cu introducerea uniformelor in scoli.

foto coperta: Jennifer Hulshizer

4 gânduri despre „Uniforma in scoala sau cum brusc ne-am adus aminte de dreptul la libera exprimare

  1. si eu sunt super fericita ca avem uniforma si nu trebuie sa-mi bat capul cu griji legate de haine pentru scoala. un set de 2 perechi de pantaloni ma costa 7-8 lire, un set de 3 camase – 3-4 lire. cel mai mare plus al uniformelor este ca toti copiii se simt egali, indiferent de cati bani au parintii. nu exista goana dupa haine mai la moda, poate doar moda la rechizite mai deocheate :)

    • Ca la noi la nimeni…o camasa pt fetite alba, cu maneca scurta costa 190 de lei, o fusta albastra inchisa plisata – 580 de lei. Si asta la iarmaroc, in parc. Eu m-am multumut cu camasa de la Redoute si o uniforma de la Ionel, de 350 de lei, calitatea foarte buna.
      Intr-un cuvant, moldovanul nu-i moldovan daca nu trage foloase de pe spinarea vecinului. Asa e si cu uniformele. Sper ca atunci cand vor fi introduse in scoli obligatoriu sa aiba preturi reale.

  2. Sunt de acord cu tine, purtarea formei de scoala are mai multe beneficii. In UK uniforma se poarta incepind de la gradinita. Copilul meu va merge la gradinita peste o saptamana si va imbraca pantaloni la dunga, camasa alba si bluza sura/neagra. In dependenta de scoala copiii poarta anumite culori la bluze, sweatshirt si scurte. Imi usureaza mult uniforma: am luat cate 3 perechi de pantaloni (feciorului), 2 fustite si 2 rochite sure (fiicei), camasi albe in care copiii arata foarte ingrijit si nu trebuie sa ma gandesc mult diminetile in ce sa-i imbrac. Plus la toate uniformele sunt mai ieftine decat hainele de la Gap, Next etc… Moldova e tara saraca – nu inteleg de ce lumea nu vrea sa accepte uniformele?

Lasă un răspuns

