Despre supa si 30 de ani

In 3 saptamani implinesc 30 de ani. Candva mi-am promis ca la 30 de ani totul va fi diferit. Iar promisunile trebuie tinute. Planul de actiune e aproape gata, desi trasat cu o mana putin tremuranda.

***

Cat e de dulce viata confortabila! Cand stii ca nu trebuie sa depui niciun efort pentru a iesi din supusoara calduta in care te balacesti de ani de zile. Da, afara poate e mai frumos, soarele straluceste mai tare, iarba e mai verde, iar ploaia vine intotdeauna cand o astepti. Dar, ce conteaza ce e dincolo, cand aici e atat de moale si nu mori de foame? Si apoi, acolo cu siguranta noaptea e mai intunecata, mai lunga si mai periculoasa. Acolo sunt multi criminali, care te asteapta la un colt de strada ca sa-ti ia si ultimii banuti.

***

Dar, daca iai mult aer in piept, inchizi ochii si faci pasul CELA, iti dai seama ca noaptea din afara farfuriei tale de supa nu e mai lunga decat cea in farfuria de supa. Si, mai descopri ca ai o vedere destul de buna. Cand eram mica si imi era frica sa fac ceva, intotdeauna ma gandeam ca trebuie DOAR S-O FAC si, dupa ce actul va fi consumat, voi descoperi cu surpriza si bucurie ca sunt inca vie. Deci, imi umpleam pieptul cu aer, inchideam ochii si fortam. Odata ochii deschisi, eram atat de fericita sa descopar ca inca sunt in viata si ca, de fapt, nimic strasnic nu s-a intamplat.

Mecanismul a ramas acelasi. Doar ca domeniile in care il folosesc sunt altele. Insa, imi este inca de ajutor. Vi-l recomand.

***

Acum trisez. Cu supa din farfurie. La fel cum trisam cand eram mica. Luam farfuria cu bors si o varsam pe jumate in WC. Nu-mi placea borsul. Apoi mancam ce ramanea. Cu paine si ceapa, ca sa nu simt gustul verzii. De ceva timp am inceput sa vars si din supa mea calduta. Incetisor, sa nu observe „cei mari”. Ca acusica ma prind si imi mai adauga un polonic.

foto: Amy Rice via etsy

2 gânduri despre „Despre supa si 30 de ani

Lasă un răspuns

