Despre libertate. Si lupta pentru ea. Si alegere.

Borsul se maninca cu paine, dupa scoala mergi la Universitate, copii faci numai dupa ce te mariti, iti iai un servici ce nu-ti place, faci sport doar cand te ingrasi, mori doar atunci cand cazi in bot. Le-am trecut pe toate. (Aproape.) Docila. Un copil crescut in prea multa libertate nu poate fi atat de ascultator. Ba poate. Eu sunt exemplul exemplar. De cate ori am iesit din „cadru” eram pusa la loc, frumusel, usurel, prin lacrimi si invocarea unui viitor incert. Si reveneam acolo de unde am plecat. Si mancam iarasi bors cu paine. Ca asa se cade, ca asa e mai bun. Si oricum, cine maninca bors fara paine?

***

Am intrat in primul magazin de oulet din drum spre casa. Mi-am luat primii pantaloni mulati vazuti pe raft, am platit un pret derizoriu si m-am indreptat spre sala de sport. M-am apucat sa fac box tailandez. Pentru a scoate din mine campul de lupta, unde se dau, ani la rand, batalii peste batalii pentru creierul si sufletul meu umil. Daca ies invingatoare in acest razboi, totul va fi posibil. Daca reusesc sa-mi inving lenea, sa-mi depasesc zona de confort, sa usuc mlastina din sufletul meu, sa pompez grasimea de pe solduri si creier, totul, totul va fi posibil. Cred in asta asa cum cred ca Soarele incalzeste Pamantul.

Va veni o zi cand voi arata ca Gina Carano (vezi foto). Cum? Habar n-am! Dar va veni ea, ziua ceea.

Va veni o zi cand voi manca borsul fara paine si nu voi mai simti un strangere in dreptul inimii. Daca ma vede mama sau bunica? Va veni o zi cand nu voi manca bors. Cand nu voi manca nimic din ceea ce inghit ani la rand, deoarece am uitat ca am dreptul la alegere. Va veni o zi cand Ilinca nu va trebui sa faca Universitate, deoarece asa se face. Va veni o zi cand voi mai naste un copil. Sau inca doi. Casatorita sau ba. Va veni o zi cand nu voi mai avea un servici. Si nici televizor. Si nici frigider.

***

Despre ce a fost aceasta postare? Despre alegere, despre oamenii care ne conduc din interiorul nostru, chiar si dupa moartea lor, despre frica noastra de parinti, chiar si la 30 de ani. Despre aceea ca noi toti vrem libertate. Eu am inceput sa lupt pentru a mea. Asa cum ma duce capul. Violent, cu mult sange si sudoare. Care curge mai mult din cap si suflet. Eu voi invinge.

foto: google

5 gânduri despre „Despre libertate. Si lupta pentru ea. Si alegere.

Lasă un răspuns

