Simplitatea ascunsa in noi

Imi place sa calatoresc, deoarece dimineata, cand ma trezesc, ma intind si decid sa ies din culcusul meu, nu ma gandesc cu ce sa ma imbrac. Deoarece stiu ca am doar o pereche de blugi si 4 tricouri, pe care le schimb constant pe parcursul saptamanii. Am o pereche de ghete. Doar un rucsac. Un ceas. O bratara pe care n-o scot niciodata. Nu am creme. Si nici lotiune de corp. Si sunt atat de frumoasa. In tricou alb sau gri, in blugi si ghete. Si usoara. Si libera.

Cand calatoresc, lumea chiar imi apartine. Doarece raman fata in fata cu ea. Abandonata de grija hainelor de azi, a obiectelor inutile, a oglinzii ce devine cu anii din ce in cea mai rautacioasa. Singura, cuminte, nebuna, sincera, vulnerabila si curajoasa.

Viata se simplifica. Micul dejun e alcatuit doar dintr-o cafea. Sau un ceai. Sau apa chioara. Si imi ajunge. Stomacul meu inceteaza sa ceara delicii, doar pentru a se simti util. Capul e gol, in el bate vantul, ca intr-o casa aerisita. Si e atat de bine sa nu gandesti, sa nu planifici, analizezi, speri, astepti, deprimi. Capul e liber de vorbele parinitlor, de supararile mamei, de asteptarile copilului, de lasitatea fostilor iubiti. El e aici si acum. Fara amintiri. El inspira totul si expira, cu aceeasi usurinta cu care mergi cu bicicleta pe un drum plat.

***

Iar daca se intampla sa ma trezesc, fata in fata, cu o oglinda, ma uit in ochii ei, adanc, lung, cu obraznicie si curiozitate, si inteleg ca i-am invins aroganta. Ea nu-mi mai cunoaste anii, durerile, amintirile, deziluziile si marca cremei. Pentru ea sunt un om nou si frumos.

***

Imi place sa calatoresc, de aceea ca am inteles ca pentru o experienta iesita din comun nu ai nevoie de multe. Doar de un rucsac, o pereche de blugi, 4 tricouri si o pereche de ghete. Un ceas si o bratara. Iar distanta la care pleci nu conteaza. Cele mai frumoase calatorii le-am avut in Moldova si Ucraina. Neverosimil, dar adevarat.

***

Ah, inca ceva. Nu conteaza unde, conteaza cu cine.

foto: Lara Alegre via atomos

6 gânduri despre „Simplitatea ascunsa in noi

  1. Mama pleaca la Paris « Alo… BEBE!

      • „De ce”-ul este ceea ce te motiveaza sa faci ceva sau altceva, sa te ridici din scaun, sa te misti…
        TU ar trebui sa-l stii. Ori sa-l gasesti, daca este adanc ascuns. „De ce”-ul este, de fapt… visul. Pe care uneori nici macar nu poti sa-l numesti clar, dar totul se reduce la el… si la atitudine. De oriunde ai lua-o, pare ca toate drumurile duc aici.

        Facand inca un pas, eu cred ca „de ce”-ul iti este, de fapt, o nevoie care se cere satisfacuta. Nevoia de dragoste, de atingere, de spatiu, de frumos, de simplu, de siguranta, de libertate…

Lasă un răspuns

