Harta magica

Hartile sunt o mare pasiune de-a mea inca de cand eram mica. De la 5 ani invatasem aproape toate capitalele lumii, gratie bunicului si mamei. Jocul meu preferat era „de-a orasele”. Cand am crescut nitel si invatam deja la scoala, in camera mea si a fratelui, chiar pe peretele din fata mesei de lucru, se intindea o harta politica a lumii de mai mare dragul: lata, lunga, cu o suprafata lucioasa. Intre doua exercitii la matematica, navigam pe oceane, escaladam munti si stangeam vulcane. Harta noastra era cea mai frumoasa carte de povesti.

Am crescut, am facut schimbari si reparatii de nenumarate ori. Harta a fost exilata prin diferite colturi intunecate, stransa sul si legata cu o coarda. Mai tarziu, Ilinca a avut fericirea sa se joace pe ea ca pe un covoras, invatand diferite parti ale lumii. Acum harta a disparut din viata noastra. Pentru mine aceasta disparitie a ramas un mister.

***

Incerc sa-i transmit si Ilincai gustul destinatiilor improbabile, oraselor cu denumiri lungi, cat o seara de vara si a calatoriilor la capatul pamantului. I-am luat si ei o harta politica. Una mica, cat doua foi A4. Am batut-o in cuie deasupra patului sau, cu gandul ca acest obiect magic ii va purta visele departe-departe.

***

Hartile, atlasele, globurile raman pentru mine un cadou perfect si o metoda originala si relativ ieftina de decor. Un perete plin de harti e ca o etajera plina de carti: poti citi si citi.

foto: livet hemma, gingerella, French Knot

Un gând despre „Harta magica

  1. Cine calatoreste dormind? « Alo… BEBE!

Lasă un răspuns

