Lectia de fotografie si deliciile din orgada bunicii

Ambele mele bunici aveau cate un dud in ograda. La una era rosu, la alta – alb. Ambele bunici au murit, iar soarta duzilor a fost una diferita. Intr-o ograda, dudul alb mai domina peisajul, cel rosu, insa, demult nu mai este.

Mi-au placut intotdeauna dudele si eram foarte curioasa sa gatesc ceva din ele. Am ramas, insa, dezamagita de rezultate, chiar si de cele facute de oameni cu scoala culinara italiana. Dudele sunt bune asa cum sunt, proaspete, culese din copac sau de pe jos. A apropos, mancand dude niciodata nu m-am gandit ca ar fi folositoare – imi pareau prea mici si prea neluate in seama, insa, adevarul e altul, unul foarte incurajator: dudele negre contin numeroase proteine, albuminice si lecitine. Indiferent ce-ar fi insemnand asta, suna bine si sanatos.

***

Si pe final o istorie din viata. Sudul Frantei, anul 2003. Curtea unui cuplu care a produs toata viata un vin rosu foarte bun. Langa casa se inalta un dud frumos taiat, cu un scranciub sub el. Eu, tanara nevasta, ma legan in scranciob si ciugulesc cate un fruct, care o sfarseste drept la mine in gura. Cuplul, si toti cei din anturajul lor, sar intru salvarea mea.

-Nu, nu manca din acest copac! El e doar unul decorativ, aceste fructe nu se maninca!

-Cum asa? Pai asta e copacul copilariei mele! Eu le mancam si de pe jos!

– Cum asa? Noi de cand il avem (vreo 20 de ani) nici n-am indraznit sa gustam…

Pai iata, dragii mei, nu va fie frica sa descoperiti lucruri noi, gusturi si texturi noi! Si inca ceva – niciodata nu e tarziu pentru o noua descoperire.

 

Lasă un răspuns

