Frumoasa si desteapta sau desteapta si frumoasa?

Cand incerc s-o conving pe Ilinca de ceva, se intampla sa ma ia gura pe dinainte si sa-i enumar (in cel mai clasic si neispirat mod posibil) toate calitatile sale: esti o fetita frumoasa, desteapta….etc (depinde de interesul meu). Uneori sunt gata sa spun orice numai sa se supuna duduia. Cand, insa, mintea imi sta in loc si etica mea de femeie cu studii superioare mi-o impune (uneori impotriva vointei mele de om interesat), ma opresc, imi dau o palma virtuala si parafrazez: esti o fetita desteapta, talentata si…frumoasa etc.

***

Da, dragii mei, in orele mele de luciditate, ma enerveaza la culme evindetierea frumusetii femeii. De parca mai departe de acest punct nici nu conteaza ce ar putea fi in afara de…De parca nici nu ar fi femei care nu si-ar observa frumusetea sau s-ar ar neglija-o intentionat.

Incercati, de dragul experimentului, sa spuneti: esti o fata frumoasa, proasta si absolut netalentata…Pot sa va garantez, 6 femei din 10 nici nu vor asculta mai departe de „frumoasa”.

Dar se revenim la oitele noastre hiperintelectuale. Mitsuko Nagone este o japoneza (acum locuieste la New-York) care imi place si nici macar nu stiu cum arata. De parca mi-ar pasa. Ea tot s-a gandit ca e pacat sa rezumam femeia doar la „fatsa frumoasa” pe care s-a intamplat s-o aiba si ne-a propus s-o vedem altfel. De exemplu cu un „ochi” pe fata sau cu fata ascunsa intr-o punga. Asa cum vrea ea sa apara sau cum ar fi interesata s-o percepem. O femeie-ochi, o femeie-cratita sau o femeie-ceafa.

Frumos poate fi crestetul capului, ceafa sau talpile. Femeia poate fi frumosa si din spate. Sau poate nu fi frumoasa deloc.

.

Lasă un răspuns

