Iesiti afara, dragi parinti!

Dragi parinti, afara e o zi fantastica, ce-ar fi daca ati lasa la o parte curatenia, garajul, alergatul prin magazine si ati iesi cu copilul?

De multe ori, noi, parintii, folosim o scuza paradoxala, spunand ca „de, toata saptamana am lucrat si doar in week-end mai pot face ceva pe langa casa”, uitand, ca toata saptamana am lipsit nu doar pe campul de lupta cu praful, aragazul murdar si clidurile de rufe, ci se de langa copil, care, cel mai des, ramane neglijat cat noi ne ducem demn drapelul pe frontul gospodariei.

***

Eu mai demultisor am renuntat la acesta lupta (din scoala inca). Aceasta a fost una din primele mele revolte impotriva parintilor. De atunci ma stradui sa pastrez curatenia zi de zi, iar daca se intampla ca vesela murdara sa nu mai aiba loc in bucatarie, iar pe stratul gros de praf sa desenez, pe Ilinca oricum incerc s-o distrez.

Asadar, azi avem noroc de o zi fantastica, calda, dar nu caniculara, cu putin vantisor, miros de salcami infloriti si iarba cosita.

Si daca tot veni vorba de iaraba cosita, voi incepe lista mea de iesiri cu:

*Dendrariul– dimineata acolo e fantastic, lume putina, miresele inca nu au invadat toata partea centrala a parcului, aerul e transparent si iarba proaspat cosita (am verificat). Daca decideti sa mergeti acolo, spuneti-i celui mic ca veti face un picnic. Incantarea lui nu va avea margini. (Daca dedrariul este prea departe mergeti la Gradina Botanica, Valea Trandafirilor etc.)

*Piata – definitiv, una dintre destinatiile mele preferate. Daca copilul este mai marisor, nu ezitati sa-l scoateti dimineata, cat inca e racare, la piata. Acolo e o adevarata imparatie a gusturilor. Daca mergeti azi (sau maine) la piata veti da peste tarabe de capsuni, cirese, castraveti, rosii, banane, flori, rasaduri, puieti etc.. Nu treceti indiferent pe langa hala de lactate. Acolo la orice masa se poate de gustat marfa. Faceti-l sa guste casul, branza, urda. De vaca, de capra, de oi. Pentru un pusti asta va fi o adevarata excursie.

*Cinema – azi, la 12 la Centrul Cultural Gaudeamus, va rula filmul E.T. de Spielberg. Cine n-a auzit de E.T? Dar cine nu l-a privit? (eu nu l-am privit, decat pe fragmente). Pelicula este filmata in 1982 si este o adevarata capodopera. Foarte, foarte recomandat pentru vizionare parinte-copil. Deci, azi la 12, la Gaudeamus, gratuit.

* Iesiti afara cu bicicleta, rolele, trotineta. Ilinca avea bicicleta de la 4 ani. La aproape 6 ani ai ei, mi-am luat si eu bicicleta. Acum iesirile noastre sunt cu mult mai distractive. Ea pe bicicleta, eu pe bicicleta. Nimeni nu trebuie sa mearga din urma si sa astepte plictisit. Acum, in fiecare duminica dimineata iesim impreuna pe biciclete. Dupa cateva astfel de iesiri veti vedea ca nu veti putea sta linistit sambata sau duminica dimineata in casa, fara sa iesiti afara, la aer.

*Daca aveti calculator conectat la internet, cu certitudine aveti si o casa. Individuala sau la bloc.  Daca aveti casa, aveti si o bucatica de pamant in fata casei sau in spate. Iar daca ati mai fost si pe la piata ati observat cate rasaduri de flori acum se vand. Preturile sunt de la foarte mici la mici. Nu amanati sa iesiti cu cel mic (sau cei mici) la sadit flori. Evident, aici va trebuie sa depuneti mai mult efort (mai ales daca stati la bloc): sa curatiti terenul, sa sapati, sa plantati, dar munca va va fi rasplatita pe masura. Cata bucurie au copiii si cei mari chiar, cand pot fi martorii cresterii unei gradini sadite de ei!

Lista poate continua, sunt sigura ca fiecare mamica sau tatic va avea ceva idei cum sa-si distreze odorul. Eu vi le-am propus pe ale mele, verificate, indragite si asteptate. Spre sfarsit vreau sa adaog ca in termeni de bani nu e scump sa-ti scoti copilul din casa, daca stii sa-l scoti cu cap. Pentru mine asta ar insemna ocolirea cetrelor comerciale, cafenelelor, terenurilor de joaca cu taxa.

***

Iesiti afara, dragi parinti!

 

Lasă un răspuns

