Ziua mamei

E prima duminica, din multe-multe duminici, in care am ramas singura acasa. Si sunt fericita.

Ma simteam la fel si cu 10 ani in urma, cand eram mai tanara, mai supla si minus un copil. Acum, insa, stiu sa gust din fiecare ora libera pe care o am, fara sa astept „ziua ceea” cand totul va fi perfect, eu nu voi avea niciun cos pe fata, parul va arata fantastic, iar in fata casei ma va astepta nepotul lui Jackie Onassis.

***

Azi e ziua pe care mi-o dedic in intregime.

Acum cativa ani, am descoperit secretul, pe care nimeni nu se grabea sa mi-l spuna: conditia de baza a fericirii unui copil este fericirea mamei lui. Iar cum fericirea este la indemana oricui, eu am decis sa o culeg asa cum Ilinca culege papadiile: mult, indelungat si cu placere.

***

Azi mi-am scos bicicleta la plimbare. Era si timpul, deoarece, sarmana se transformase intr-un cuier multifunctional. Doua ore de pedalat mi-au adus atata bucurie, de parca as fi facut inconjurul lumii (desi am incojurat stadionul de langa casa).

Azi, pedaland, am intalnit o alta mamica. Una frumoasa si puternica. La fel, pe bicicleta. Prezenta ei m-a bucurat si m-a inspirat.

Azi am privit indelung florle pe care le-am sadit in fata blocului. Am admirat puii de tei care au fost saditi de vecinul de la patru. Mi-am salutat vecinul de la doi, impresionat de bicicleta mea.

Simteam cum fiecare celula in mine se bucura. De soare, de verde, de viata.

***

Morala este simpla. Si arhicunoscuta si megavehiculata. Bucurati-va de fiecare zi, deoarece ziua cea mare nu exista. Ea tot o zi e. Si are exact 24 de ore.

Lasă un răspuns

