Cumparati, cumparati…

– …femeia ii cu principii…ian uitati-va!

-… eu va admir, doamna!

– …foarte corect faceti, trebuia si noi demult sa va urmam…

-…eu nu inteleg cum se poate, ca dupa atatia ani petrecuti intr-o grupa, Eu sa nu-i multumesc educatoarei, directoarei, dadacei si bucataresei…

***

Cam astea au fost toanlitatile si head-urile adunarii de parinti de la gradinita. Sper ultima.

Si, lucru normal, daca esti chemata la adunare, sa fii sigura ca ti se va cere bani. Multi bani. Asa, ca pentru ultimul matineu.

Socotelile au fost simple, facute de 3 mamici care conduc tot show-ul in grupa noastra. Ceilalti parinti tac. Unii mai indraznesc sa-si impartasesca indignarea cu vecinii de banca.

Azi, in sfasrit, mi s-a oferit posibilitatea sa ma exprim. Am fost oarecum provocata (cu obraznicie) sa recunosc ca sunt „unicul parinte” care nu da bani pentru matinee. Ma asteptam la o linsare colectiva. Mare mi-a fost surpriza sa descopar ca majoritatea parintilor nu sunt lobotomizati (contrar parerii mele). Unii m-au sustinut, altii au tacut discret. Nimeni, insa, nu mi-a urmat exemplul si nu s-a oprit din aceasta mituire colectiva, acceptata, in buna stiinta de cauza, la cel mai inalt nivel.

***

In total, grupa noastra trebuie sa stranga 10.000 lei (zece mii lei)!!!! Mie mi se pare o suma exorbitanta. Si asta sunt doar banii care ii dam in „fondul” cadourilor pentru cele 25 de persoane care trebuie „luate in seama”. Asadar, fiecare parinte se va desparti de 450-500 de lei. Pentru ca asa trebuie. Pentru ca asa e la noi si noi nu putem zice nu. Chiar daca avem gemeni si nu ne mai tin buzunarele.

***

Nu am adaugat aici costurile pentru pregatiri, care cuprind (in cazul fetelor) pretul stofei pentru rochie, achitarea serviciilor croitoresei, cumpararea pantofilor, ciorapilor si altor accesorii. Inca 1000 de lei.

Dupa matineu urmeaza alta jecmaneala. In forma de fotografii si discuri, care se vand ca painea cea calda. Ca doar nu-i poti refuza odorului o amintire. Si cum amintirile trebuie pretuite, ele si costa corespunzator: o fotografie se vinde cu 8 lei, iar un CD cu 160 de lei.

***

Morala e simpla. De cate ori ne va lua gura pe dinainte sa blestemam statul, sistemul si coruptia de la noi, sa ne oprim si sa ne dam peste gura. De trei ori. Si, cel mai bine, cu talpa pantofului.

Lasă un răspuns

