Viata la tara

Scurta vacanta la tara m-a dat putin peste cap. Daca primele doua zile mi-am spus ca vesnicia chiar se naste la sat, a treia zi m-am indoit de aceasta. Am gustat din doua locuri diferite, situate la doar 10 km. distanta. Am vazut cum unii oameni si-au petrecut o viata intreaga in aceeasi ograda, ceea ce nu a facut acea viata mai saraca in evenimente. I-am vazut pe altii cum incearca din rasputeri sa se rupa de pamant, de traditii, de toale tesute, gobelenuri pe pereti si oua inchsitate.

***

Am urmarit stingherita cum o bunica isi ascundea in fundul dulapului toate broderiile si dantelele crosetate, dim cauza ca ele ” nu mai sunt la moda si Lucica ma cearta de cate ori le vede in casa”. In locul lor, pe pereti au fost agatate tablouri de o calitate dubioasa si peisaje in culori tipatoare. In bucatarie, castroanele din plastic chinezesc le-au inlocuit pe cele smaltuite, iar ouale, atat de vesel colorate prin partile celea, acum sunt invelite in autocolante cu ingerasi si printese imbracate in roz.

***

Trezita printre ruinile unei vieti la tara pe care o visam demult, am lasat la o parte rusinea si am adunat toate vechiturile pe care le-am gasit. Bibelouri, carti, reviste, vesela, gobelenuri, dantele, cosuri, unele pline de namol (dupa inundatia din vara trecuta), altele de paienjenis, oricum, toate au ajuns la Chisinau.

***

In fine, cine sunt eu ca sa-i judec? Un om care se bucura de toate roadele civilizatiei.
foto:  arhiva personala

2 gânduri despre „Viata la tara

  1. uuuuuuuuu,sincer sper ca faci niste poze la toate comorile adunate si ne arati si noua.M-ai intrigat tare!pls pls pls;)

Lasă un răspuns

