Guerrilla Gardeners sau razboiul fara pierderi

Am gasit un artist care ar putea transforma Moldova intr-o gradina infloritoare! Pete Dungeyeste omul pentru care Chisinaul ar deveni un adevarat atelier. Sper ca Dorin Chirtoaca citeste blogosfera moldoveneasca si aceasta postare va avea si urmari practice.

***


Pete Dungey a scos gradina in drum. Literalmente. Acest tanar ingenios a gasit solutia pentru gropile de pe drumurile britanice. O solutie frumoasa, colorata, verde, estetica si ecologica. Ce-ar fi sa dezvoltam sensul frumosului si la soferii nostri? Cred ca cel mai mult ar avea de castigat  soferii de maxi-taxi, care, in afara de 3 lei mototoliti, vor observa si florile de pe drum. (via Inhabitat)

***

Guerrilla Gardening este razboiul la care as participa voluntar. Am aflat de aceasta idee din revistele franceze. Un timp, am crezut ca astfel de guerillos exista numai la Paris. Ba bine ca nu! Acesti soldati ai naturii sunt cam peste tot in lume, doar ca cei din tarile dezvoltate sunt mai activi. Aici vreau sa fac o remarca: Moldova nu este in lista lor. Asta insemnand ca tara noastra nu are inca niciun partizan care ar sadi flori, plante, copaci in spatiile publice. Ei, stiti cum e la noi – lumea are nevoie de campanii de promovare, de aparitii televizate, de zile speciale, de sarbatori nationale…ca doar n-om lucra degeaba!

***

Eu stiu un singur om care vrand-nevrand este un adevarat guerrillo. Vecina mea de la cinci. O batranica adusa la oras de copiii sai, pentru o viata mai confortabila. Pe ea am vazut-o cu vreo 2 ani in urma sadind flori in fata blocului. Nu s-au prins multe, iar din cele care au iesit si au inflorit, acum nu a mai ramas nimic. Intentia, insa, conteaza.

***

Eu ma inrolez in guerrilla.

Foto fundal: http://www.ecosalon.com

4 gânduri despre „Guerrilla Gardeners sau razboiul fara pierderi

  1. Rezist, impletesc, respir, traiesc, cresc flori « Alo… BEBE!

  2. si eu am o batranica de asta in casa in care locuiesc, doar ca gradina ei este infloritoare de cativa ani incoace. Trebuie sa fac niste poze cum lucreaza si ce flori are.

Lasă un răspuns

