Desenele copilului tau

Desenele copilului tau

Saptamana trecuta Ilinca a inceput sa deseneze oameni negri. Men in black, daca vreti. Doar ca ai ei erau exact trei si semanau uluitor cu mine, cu tatal sau si cu ea. Asta in cazul in care putem spune ca niste figuri diforme, cu picioare mai scurte decat mainile, cu degete in forma de greble si talpi ca la cei diagnosticati cu poliomelita, seamana cu 3 oameni relativ frumosi si sanatosi.

***

Mama s-a alarmat prima. Incredibil! Ilinca nu a colorat fericitul trio in culori de la care pe mine ma ustura ochii. Parul meu nu mai era violet sau verde, rochia ei nu mai era plina de inimioare, iar tatalui sau ii lipsea zambetul de culoare rosie, ca a unui travesti in plin Gay Pride. Noi eram goi in interior. Noi eram doar contur negru.

***

Eu am ales sa nu ma alarmez si i-am cumparat fetei guasa.

***

Azi insa in maini mi-a nimerit cartea „Desenele copilului tău. Interpretări psihologice” de Evi Crotti, psihopedagog si jurnalist italian, rasfoirea careia a scos la suprafata intrebari ce nu mi le-am pus pana acum:

*de ce noi am fost desenati cu negru?

*de ce fiecare desen al ilincai are un soare mare si stralucitor?

*de ce langa soare ploua, iar sub el apare un curcubeu gigantic?

Cartea descifreaza foarte clar, pe puncte, desenele copiilor, aducand zeci de reprezentari ale desenelor a copiilor de diferite varste. Limbajul este foarte accesibil, informatia este scurta si utila. Daca ii credeti pe psihologi si vreti sa stiti ce se ascunde in urma tancului verde sau a Zanei Maselute desenate de odorasul vostru, nu ezitati sa cumparati cartea, desi pretul este cam piparat (cred eu): 189 de lei. Insa, daca puneti cate 10 lei deoparte pe parcursul a trei saptamani, va faceti cu aceasta carte! (Iar cu cei 21 de lei ramasi, va luati un buchetel de flori, pentru a va felicta cu procurarea unei carti!)

A se procura la magazinul Editurii Litera.

Lasă un răspuns

