Utilitar

Dali-Persistence of time

Nu stiu cum isi petrece lumea serile, intre spalatul veselei si culcatul copiilor, ca sa le mai ramana timp pentru meditare asupra vietii. Eu, insa, mi-am format un sistem de care sunt foarte mandra. Astfel, seara de seara, reusesc sa performez in ale multitasking-ului: ma gandesc la ale mele, am cateva clipe de singuratate, de care are nevoie fiecare om, si reusesc sa mai fac ceva util.

Secretul meu e simplu.

  • Seara de seara ies afara sa scutur covoarele, covorasele sau cuverturile. Daca ceva timp in urma, aceasta ocupatie ma scoatea din minti, incat chemam de cateva ori pe an servicul de curatit covoare, luandu-mi astfel de-o grija, acum am descoperit ca nimic nu poate fi mai linistitor decat o seara de iarna cu zapada in care iesi afara sa meditezi in ritmul bataii covoarelor. Liniste, pace, ganduri, zapada, batai ritmate.
  • De cateva ori pe saptamana matur scarile de la etajul meu pana la intrarea in bloc. Indeletnicirea asta o am demult. De doua ori am fost chiar confundata cu: 1)nepoata femeii care facea candva curat in bloc 2)femeia care face curat. A doua oara un vecin generos a scos un teanc de bancnote si a vrut sa ma rasplateasca. Am refuzat politicos. Aici e aceeasi poveste: pe scara e liniste, se aude doar liftul sau usa de la intrare, care se inchide cu un zgomot care mi se asociaza cu inchisoarea, iar eu matur, ma gandesc, matur, ma gandesc…
  • Rasadesc plantele pe care le am acasa. Meditarea in timpul jocului cu pamantul are loc mai rar, doar de cateva ori pe an. In timpul in care platesc tribut radacinelor mele taranesti, bagand mana, fara manusi, in sacul cu pamant, toata gandurile mi se aseaza la locurile lor, ca elevii din clasa a I, in banci. Stau toate cuminti si multumite ca pot exista, iar stapana lor poate face si lucruri utile.

NB: Nota a fost scrisa dupa un tet-a-tet cu doua covoare in fata blocului

Lasă un răspuns

