The Julie Project

Darcy Padilla, The Julie Project

Fiind la Amsterdam, am fost invitata la decernarea premiilor World Press Photo. Nu m-am dus, deoarece am avut de ales intre doua evenimente. Si rau am facut. Abia azi am descoperit-o pe Darcy Padilla, o femeie, numele caruia multi il confunda cu cel al unui barbat. Confuzia este cu atat mai mare, cu cat Darcy este fotograf si toate lucrarile sale poarta o amprenta dura.

Darcy Padilla a luat premiul doi la categoria „Contemporary Issues” cu o serie din 12 fotografii cu titlul „The Julie Project 1993-2010”. Darcy a fotografiat-o pe parcursul a aproape 18 ani pe Julie, o femeie bolnava de SIDA, care avea o viata plina de barbati violenti, droguri si copii pe care statul ii lua, unul cate unul, de langa ea.

Am privit aceasta serie de fotografii cu ochii incetosati de lacrimi.  Cat de fascinanta poate fi viata prin mizeria si suferinta ei…

Darcy Padilla a intalnit-o pe Julie Baird la San-Francisco in 1993, cand ea avea doar 18 ani si un nou-nascut in brate. Darcy a reusit s-o convinga sa-i fotografieze viata si,  astfel, 18 ani la rand, pana in clipa in care Julie a murit, i-a fost alaturi, devenind, in timp, parte din viata ei.

Julie a nascut 5 copii de la barbati diferiti, 4 din ei i-au fost luati de Serviciile Sociale Americane. Langa ea a ramas mezina, care avea doar 2 ani cand mama isi numara ultimile zil intr-un pat din spital din Alaska.

Darcy Padilla a stiut sa fotografieze aceasta viata plina de durere, droguri si saracie din interior. Pe alocuri, mi s-a creat impresia ca toate aceste fotografii au fost facute de o camera de supraveghere, in care a fost implantat un ochi uman. Atata realitate, suferinta, dragoste si mizerie am gasit in ele, incat mi se pare ca am cunoscut-o si eu si i-am simtit deznadejdea.

Lasă un răspuns

