S.O.S

Pentru cei care au uitat de unde au venit

Astazi seful securitatii, cand am venit la el cu o rugaminte, mi-a spus ca daca-s gravida sa-mi iau decret pe toate cele 9 luni si sa nu-i pun in carca problemele mele. Aceeasi fraza am auzit-o si de la un barbat pe care l-am rugat sa-mi ofere locul. Acesta inca si „in branza” m-o trimis. Ce-i asta? – hormonii mei sau pur si simplu in tara asta nu au mai ramas barbati adevarati?

Anastasia Radu aka tanti Nastea a avut o zi grea, iar statutul ei de pe Facebook este unul strigator la cer. Nu-mi palce sa ma lamentez de tara in care traim, nu-mi place sa folosesc atat de indragitul „ca la moldoveni”, insa acum, in clipa in care mi s-a urcat sangele la cap si regret ca nu am o arma sa-mi fac dreptate mie si oamenilor de alaturi, ma revolt. Traim intr-o tara de avortoni? Sau poate suntem toti iesiti din eprubete? Sau poate am fost gasiti in varza?

Cat de minisculi trebuie sa fim, ce creere de gaini de incubator trebuie sa avem sa injosim o femeie care poarta un copil?

Imi vine sa ies in strada, sa-i string pe toti si sa-i deportez la munci fortate, iar seara, cand vor termina de taiat lemne si sapat santuri, i-as trimite la lectii, sa faca matematica, literatura si codul bunelor maniere.

***

Uneori insa ma gandesc poate ar fi bine eu sa-mi iau lumea in cap si sa plec in „Siberii de gheata”? Si sa-i las pe toti aici in plata domnului sau, mai pe intelesul maselor, „in branza”?

2 gânduri despre „S.O.S

  1. of of of. cand citesc chestii din astea, mi se risipesc toate iluziile despre presupusele schimbari, evolutii ale societatii din RM.

    in vest, pentru asa comentarii nenea de la securitate si sefii acestuia s-ar alege cu un proces de judecata de toata frumusetea, cu despagubiri financiare considerabile. Moldova insa este o planeta aparte… poti incerca sa lupti cu badarania, desi s-ar putea ca asta sa se asemene foarte mult cu o lupta cu morile de vant.

    pe cand odorul meu avea vreo 2.5 ani si incepuse sa mearga la gradinita, am avut probleme cu angajatorul (in Moldova) din cauza concediilor medicale pentru ingrijirea copilului. ca toata lumea, am trecut printr-o perioada cand imi racea mai de doua ori pe luna. seful a indraznit sa-mi propuna sa trec de la contract de munca permanent la unul de colaborator, incercand sa provoace in mine sentimentul de vina pentru ca nu as fi fost suficient de dedicata muncii. astfel compania ar fi economisit ceva bani pe salariul meu.
    stii ce am facut? i-am trimis pe email un copy/paste din codul muncii la articolele ce se refera la femeile insarcinate si care au copii mici. mai mult la tema asta nu au mai fost discutii.

    • as vrea ca la noi toata lumea sa raspunda la astfel de insulte si insinuari prin citarea unui articol potrivit dintr-o lege potrivita, la noi, insa toti sunt fricosi. culmea, nu au ce pierde, dar oricum sunt fricosi. orice ras cu 7 clase ne poate speria, prin simplul fapt ca a gasit cuvintele potrivite si a avut tupeul sa ne trimita „in branza”. ne temem pana si de fraza pe care am indraznit sa le-o intoarcem…

Lasă un răspuns

