Post Sf. Valentin

Ilinca a venit acasa cu o inimioara din carton. Mica, rosie, cu o inscriptie pe ea. Am lipit-o pe frigider si mi-am dat seama ca eu nu m-am intors acasa cu inimioare din carton de vreo 16 ani.

***

Ieri strazile Chisinaului erau pline de tineri cu trandafiri lungi de cate un metru, inveliti singuratic si, oarecum, trist, in folia de plastic. Cei mai avuti sau, poate, mai ingeniosi, duceau si o punga de carton in care era ascunsa o jucarie de plus sau o sticluta de parfum…Ma rog, domnisoarele de azi au gusturi.

***

Intotdeauna m-am simtit nelalocul meu, fiind pusa in situatia sa accept cadouri. Cadouri de Sf. Valentin? De ce? Pentru ce?

Daca ma iubeste imi da parfum…sa zicem Chance de Chanel. Daca mi-a dat doar o floare si un iepuras de plus, nu e decat un toromac. Dar cum altfel? Nu l-a dus capul nici macar sa stranga bani, daramite sa-i faca…E atat de trist acest scenariu si aceasta zi in care trebuie sa arati cat de mult iubesti.

***

Vecina de la sapte a sunat-o seara pe mama. Si a felicitat-o cu „sarbatoarea”. Dadaca Ilincai, plecand acasa, mi-a strigat un „cu sarbatoarea”, femeia ce statea in spatele meu in rand la magazin, sarbatorea de dimineata…

Ieri toti au celebrat dragostea. Cu bete la capatul carora sunt infipte petale de trandafiri, cu ursi de plus de provinienta dubioasa, cu pungi de carton umplute cu ce-a dat Domnul, cu felicitari kitschioase si baloane care se sparg a doua zi. Love is all around.

Lasă un răspuns

